Chociaż nie możesz się już doczekać czasu wolnego od pracy, samo pojęcie relaksu dotyczy także twojej diety i ćwiczeń. Pojawiają się pytania, jak zrzucić parę kilogramów, nie narażając przy tym zdrowia? Jak można cieszyć się wakacjami bez obaw o efekt jo-jo?

Większość kobiet, wyobraża sobie, że spędza wakacyjny czas otoczona rzeczami, na które normalnie by sobie nie pozwoliły. A ty? Widzisz te wszystkie przekąski, desery oraz mnóstwo wysoko kalorycznych i bardzo smacznych, egzotycznych drinków? Pewnie widzisz też uśmiech na swojej twarzy… ale co z przybieraniem na wadze po takich smakołykach?

Czy to oznacza, że ​​musisz trzymać się diety i określonego programu ćwiczeń, nawet podczas wakacyjnej przerwy od rzeczywistości, w celu utrzymania zdrowia i sylwetki? Wcale nie.

Jest wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby kontrolować swoją wagę i jednocześnie korzystać z wakacyjnego szaleństwa, nie rezygnując ze swoich zachcianek.

1. Bądź aktywna

Jedną z najlepszych rzeczy odnośnie wypoczynku jest to, że możesz wziąć urlop od codziennej rutyny. Nie oznacza to jednak, że musisz spędzić całe wakacje siedząc na tyłku.

W rzeczywistości, aktywność fizyczna nie tylko pomoże ci spalić niektóre dodatkowe kalorie, ale również jest to świetny sposób na niezapomniane wspomnienia z wakacji.

Oczywiście, spędzenie całego dnia na plaży i wygrzewanie się w promieniach słońca brzmi cudownie, jednak jeśli zachowasz równowagę pomiędzy odpoczywaniem a aktywnym spędzaniem czasu, nie będziesz tak skupiona na jedzeniu i uda ci się utrzymać wagę.

Nie musisz od razu szaleńczo biegać czy podnosić ciężary, ale trochę wysiłku fizycznego sprawi, że przestaniesz się czuć ociężała i dostarczy ci to też dużo zabawy.

Wakacje to także idealny czas, aby zapisać się na lekcje surfingu, wybrać się do parku linowego, chodzić na długie spacery lub na basen.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Pomysły na niezapomnianą podróż poślubną

Spójrz na to w ten sposób, im więcej się ruszasz, tym więcej będziesz mogła jeść tego na co  masz ochotę, bez poczucia winy i wstydu, które mogłoby się pojawiać, gdybyś nie ćwiczyła wcale.

2. Możesz sobie dogadzać

kobieta je na planaży ciastkaNikt nie chce iść na urlop i spędzać go odmawiając sobie wszelkich smakołyków, których i tak normalnie stara się unikać. Nie pozbawiaj się przyjemności na wakacjach!

Zamiast tego, dogadzaj sobie i spróbuj lokalnych potraw. Kilka przekąsek tu i tam pozostawi uczucie satysfakcji i nie będziesz już czuła, że wciąż ci czegoś nie wolno.

Pamiętaj jednak, że nie możesz w dzikim szale pochłaniać wszystkiego w zasięgu wzroku. Może to wpłynąć negatywnie na twoje zdrowie, jak również zaprzepaścić cele, które sobie postawiłaś odnośnie swojej wagi.

Istnieje równowaga pomiędzy zaspokajaniem kubków smakowych a zapewnianiem swojemu organizmowi pożywnych i zdrowych posiłków. Jeśli uda ci się utrzymać taki balans, będziesz mogła bez problemów cieszyć się wakacjami w nadchodzących latach.

3. Skup się na tym, jak dobrze się czujesz

Jeśli uważasz na to co jesz i starasz się ćwiczyć, to zapewne podoba ci się wypracowana przez siebie sylwetka. Skoncentruj się na tym odczuciu, a będąc na urlopie staraj się robić to co sprawi, że poczujesz się jeszcze lepiej.

Pomyśl jak negatywnie tłusta i kaloryczna żywność wpływa na twoją wagę i sylwetkę. To pozbawia cię energii i sprawia, że ​​czujesz się źle. Kto by chciał się tak czuć na wakacjach?

Zamiast wybierać nie do końca zdrową żywność tylko dlatego, że możesz sobie na to pozwolić, pamiętaj, że aby cieszyć się wakacjami potrzebujesz tyle energii, ile jesteś w stanie zgromadzić.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Co warto zobaczyć w Tajlandii?

Sięgaj zatem po większą ilości owoców i warzyw niż ciast czy potraw smażonych. Pomyśl o konsekwencjach, zanim zdecydujesz się coś jeść.

4. Nie tylko jedzenie

kobieta na ściance wpinaczkowej na wakacjachUrlop często wiąże się z rezygnacją z diety i programu ćwiczeń, jednak należy pamiętać, aby nie był to główny punkt każdej podróży. Postrzegaj wakacje jako okazję do niezapomnianych wspomnień, a nie jako szansę do jedzenia do syta.

Szukaj różnych form aktywności, których nie możesz robić w domu. Możesz spróbować wspinaczki lub jazdy konno.

Zamiast spędzać czas na ucztowaniu, poznaj nowe kultury i sprawdź w jaki sposób możesz spędzić czas w okolicy swojego ośrodka wypoczynkowego. Przyniesie ci to większą satysfakcję niż sam pobyt w hotelu.

5. Daj sobie trochę luzu

kobieta w stroju kompielowm leży na leżakuCzy zawsze dokonujemy samych właściwych wyborów w trakcie urlopu? Prawdopodobnie nie. Więc po co się zadręczać tym, że korzystamy z życia? Wakacje właśnie na tym polegają, prawda?

Nie bądź dla siebie zbyt surowa, gdy gdzieś wyjeżdżasz. Denerwowanie się za to, że nie trzymasz się diety i planu ćwiczeń wcale ci nie pomoże. W rzeczywistości może mieć to odwrotny skutek i wystawić na szwank twój zdrowy styl życia.

Daj sobie trochę swobody, gdy jesteś na urlopie. To nie czas, by się do czegokolwiek zmuszać. Wakacje to czas odpoczynku i relaksu. Pamiętaj, zasłużyłaś na to za całą ciężką pracę, jaką zrobiłaś do tej pory.

Czas wolny nie jest po to, aby się stresować czy niepokoić. Jest to zapłata za wszystkie twoje wysiłki. Idź i ciesz się wakacjami. Na powrót do rzeczywistości masz jeszcze czas.

PODZIEL SIĘ
(3głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Kasia C.
Z wykształcenia jestem dietetyczką i mam hopla na punkcie zdrowego odżywiania. Nowych inspiracji szukam w książkach i podróżach. To moje prawdziwe pasje, a marzeniem jest podróżować po całym świecie, bo "Świat jest książką i ci, którzy nie podróżują, czy­tają tyl­ko jedną stronę" Święty Augustyn Kontakt: +48607345454, e-mail: Kasia.C@wp.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.