Brokuły – kalorie. Brokuły to tanie i smaczne warzywo zawierające wiele pozytywnie wpływających na człowieka składników. Są doskonałym dodatkiem do dań obiadowych.

Brokuły właściwości odżywcze

Spożywanie brokułów to bardzo dobry pomysł ze względu na to, że są one idealnym źródłem takich pierwiastków jak żelazo, chrom, fosfor. Są także źródłem wapnia, lepszym niż produkty mleczne. Już niewielka porcja brokułów całkowicie zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na ten pierwiastek. Zawiera także sulforafan, związek dający duże nadzieje w profilaktyce antynowotworowej.

Aby jednak był on korzystny brokuły najlepiej jest zjadać na surowo, krótko gotować lub blanszować przez nie dłużej niż 3 minuty przed podaniem. Wszystko dlatego, że w wyniku długiego gotowania brokuły tracą ten cenny składnik. Brokuły oprócz tych składników zawierają również sporą ilość chlorofilu, odpowiedzialnego za przyśpieszanie procesów krwiotwórczych i polepszającego jakość krwi. Już 3-4 porcje brokułów tygodniowo znacząco wpływają na zdrowie człowieka.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Ile kalorii ma łyżeczka cukru?

Brokuły – kalorie

Przy wszystkich swoich właściwościach brokuły są również nisko kaloryczne. Przeciętnej wielkości  bukiet brokułów to zaledwie niecałe 150 kalorii. Biorąc pod uwagę, że nie cały brokuł jest zjadany, a część odkrawana, to liczba ta jeszcze spada. Jedna przeciętna porcja przyrządzonego brokuła to ledwo 30 kalorii. Zatem brokuł w bardzo niewielkim stopniu powiększa kaloryczność całego dania obiadowego, a jak wiadomo przynosi za to wiele korzyści. Uważać należy jedynie na specjalne sosy kupowane w sklepach, na przykład serowe, które mają sprawiać, że dzieci chętniej zjedzą brokuły.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Kakao – kalorie

Są one wysoko kaloryczne. Coraz większą popularnością cieszą się również kiełki z brokuła. W jednej łyżeczce kiełków znajduje się zaledwie 5 kalorii. Brokułami bez dodatków, w formie surowej oraz przyrządzonych w specjalny sposób można objadać się bez wyrzutów sumienia. Świetnie nadają się jako dodatek do sałatek i zup. Zawierają one  spore ilości błonnika, zatem już niewielka ich ilość w pełni zaspokaja głód.

PODZIEL SIĘ
(1głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Miłość, Seks, Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse. Na każdym materiałem opublikowanym na KOBIECO.PL pracuje kilka osób aby treść czytała się jak najwygodniej i przede wszystkim żeby była przydatna i prawdziwa. Zapraszamy do polubienia naszego fanpage aby być na bieżąco najnowszymi publikowanymi treściami na naszym portalu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.