Dziś piszemy o tym jak buty na wysokim obcasie mogą przysporzyć problemów zdrowotnych! W butach na szpilkach chodzi prawie każda z nas! Tak przynajmniej wynika z niedawno przeprowadzonych badań, w których ponad 80% Polek twierdzi, że to buty, bez których nie wyobrażają sobie życia. W tym jedna trzecia nie ściąga ich z nogi nawet, kiedy powodują dyskomfort i po prostu niewygodnie jest w nich chodzić.

Jak jest w Twoim przypadku? Niezależnie od tego, do której grupy należysz, warto wiedzieć kiedy można pozwolić sobie na obcasy, a kiedy lepiej z nich rezygnować. Czy w ogóle można nosić wysokie obcasy bez szkody dla zdrowia?

Dlaczego nosimy szpilki?

Pierwsze o czym należy wspomnieć w wyliczaniu powodów, dla których kobiety noszą szpilki, będzie z pewnością chęć podkreślenia figury, wyglądania bardziej kobieco i stylowo. Dobrze dobrane szpilki to także wizualna poprawa wyglądu naszych nóg – wydają się być dłuższe i zgrabniejsze niż w płaskich butach.

szpilki
Klasyczne szpilki

To samo z pupą! jednak czy warto poświęcać zdrowie i własną wygodę dla zyskania w oczach innych i to tylko ze względów estetycznych? U kobiet wiele problemów zdrowotnych z nogami wywoływane są przez buty na wysokim obcasie, ale to możliwe, by zmienić taki stan rzeczy.

Jak wybrać wygodne buty na obcasie ?

Najwygodniejsze szpilki to… z pewnością nie te w szpic. Choć pierwsza myśl to wysokość obcasa, tak naprawdę ma on drugorzędne znaczenie. Szerokość czubka buta to podstawa, dzięki której z samego wyglądu buta można będzie określić wygodę jego noszenia.

szpilki-w-szpic
Szpilki w szpic nie są zbyt zdrowe dla Twoich nóg!

Wszystkie buty, które nosimy na co dzień nie powinny być zbyt wąskie w palcach – niezależnie czy są to szpilki czy obuwie płaskie. Przy częstym noszeniu buty w szpic deformują stopę, skrzywiając duży i mały palec ku środkowi, a także powodują halluksy.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Sprawdź, za którymi ubraniami ​​mężczyźni szaleją i oglądają się na ulicy!

Jeśli masz w swojej szafie takie buty, staraj się nie nosić ich zbyt często, a po całym dniu chodzenia w nich – staraj się wykonywać ćwiczenia rozciągające. Ważne, by zareagować w porę i nie dać wygrać pojawiającym się zniekształceniom.

Wysokość obcasa a punkt ciężkości

Obcasy wyższe niż 5 cm na dłuższą metę także mogą wywołać problemy, szczególnie, jeśli jesteś osobą, która takie buty lubi zakładać zawsze i wszędzie. Pod koniec dnia, w którym chodzisz w takich butach nogi stają się ciężkie i opuchnięte. Znasz to uczucie? Dzieje się tak dlatego, że przy butach na wysokich obcasach mięśnie nóg mają problemy z pompowaniem krwi, co może skutkować pojawieniem się żylaków.

Nie chcesz rezygnować z wysokich obcasów? Po całym dniu chodzenia pamiętaj, by umyć je w zimnej wodzie, a leżąc – oprzyj je wysoko o ścianę. To pobudzi krążenie.

Buty na niskim obcasie na co dzień

Pamiętaj, by wybierać na co dzień raczej buty o niższym obcasie. Ale nie całkiem go pozbawione. Okazuje się, że dla naszych nóg najzdrowsze nie są buty zupełnie płaskie. Przykładowo, w balerinach, ścięgno Achillesa przez cały czas jest napięte, a ciężar ciała przesunięty na tył stopy.

buty-na-niskim-obcasie
Buty na niskim obcasie są znacznie zdrowsze!

Dla stawów to bardzo duże obciążenie. Ważne jest, by uświadomić sobie, że tak naprawdę wszystkie buty można nosić – czy to mokasyny, czy szpilki – byle tylko znać umiar z wysokością obcasa. Do pracy biurowej najlepiej sprawdzą się standardowe buty o 5 cm obcasie.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Czarny płaszcz nie znaczy nudny! SPRAWDŹ!

Są wygodne i elegancko prezentują się ze strojami służbowymi. Klasyczne szpilki raczej zaleca się na wyjście, ale powyżej 12 centymetrów to już prawdziwe szaleństwo, z którego dla własnego zdrowia i bezpieczeństwa, lepiej zrezygnować.

Zadbaj o plecy, ścięgna i mięśnie stosując żelowe wkładki do butów

Często żalisz się na ból pleców? Rozwiązaniem na to będą zwykłe żelowe wkładki i pół-wkładki do butów, do kupienia w każdym sklepie obuwniczym. Dzięki nim stopy się nie ześlizgują, a naturalna warstwa tłuszczu na spodzie stopy jest chroniona i amortyzowana. Codzienne chodzenie po kilka godzin w butach na obcasie powyżej 5 centymetrów może doprowadzić do skracania się ścięgien oraz mięśni łydek.

zelowe-pol-wkladki-do-butown-na-korku
Żelowe wkładki i pół wkładki do szpilek

Sprawdź, czy ten problem dotyczy również ciebie – wystarczy, że spróbujesz kucnąć na płaskich stopach. Jeśli udało ci się to zrobić bez problemu i bólu, znaczy, że nie masz powodów do obaw. W innym przypadku, reaguj: najlepiej codziennie rozciągaj nogi.

Stój prosto!

Żeby ładnie prezentować się w butach na obcasie nie wystarczy w nich siedzieć lub stać. Trzeba, przede wszystkim, umieć w nich chodzić. A chodzić trzeba z wyprostowanymi plecami i z głową podniesioną do góry (oczywiście, bez przesady). Musisz umieć utrzymać w nich równowagę i czuć się w nich swobodnie.

Jeśli nie jesteś nauczona chodzenia w butach na wysokim obcasie, lepiej zrezygnuj z rzucania się na głęboką wodę i przed wyjściem do ludzi, poćwicz w domu. Często, żeby się nie przewrócić, instynktownie przechylamy się do tyłu i tym samym obciążamy lędźwie – w ten sposób ani nie wyglądamy korzystnie, ani nie jest to korzystne dla naszego zdrowia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.