Cukinia – kalorie. Cukinia to warzywo pełniące rolę dania, ale w wielu przypadkach jedynie… ozdoby. Tymczasem zjadanie cukinii oraz jej pochodnych przynosi wiele korzyści dla zdrowia.

Cukinia – wartości odżywcze

Cukinia należy do rodzaju dyniowatych, podobnie jak sama dynia. Ta zaś słynie ze swoich właściwości odkwaszających organizm. Jest jednym z warzyw będących najlepszymi w odkwaszaniu. Cukinia też ma takie właściwości i choćby dlatego powinna stać się częścią codziennej diety. Okazuje się, że cukinia jest z wielu powodów nawet lepsza niż dynia. Między innymi ze względu zawartości witamin i mikroelementów.

Znajdziemy tu takie składniki chemiczne jak witamina A, witamina C, witaminy z grupy B, potas, fosfor, wapń, żelazo oraz jod. Cukinia ma wielkie znacznie w diecie przeciwnowotworowej właśnie ze względu na zawartość przeciwutleniaczy oraz możliwości odkwaszających. Podobnie jak w przypadku dyni również pestki cukinii, najczęściej wyrzucane, są źródłem witamin i mikroelementów, a także pożytecznego błonnika. Wielu ludzi obiera cukinię, przez co również traci ona wartości.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Rodzynki – kalorie

Cukinia – kalorie

Cukinia jest warzywem średnio kalorycznym. Cukinia żółta średniej wielkości posiada 38 kalorii, a cukinia zielona nawet 90 kalorii. Najczęściej cukinię stosuje się jako dodatek do wielu dań, takich jak zupy, placki, tarty, a nawet ciasta. Stanowi również popularny dodatek mieszanek warzywnych, z których przyrządza się bazę do dań z ryżem. Najwięcej kalorii i najwyższy indeks glikemiczny będą miały potrawy z dodatkiem ciasta na bazie mąki pszennej, czyli ciasta i tarty, szczególnie z dodatkiem sera, najmniej warzywa na patelnię.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Ile kalorii ma udko kurczaka?

Porcja będzie miała około 250 kalorii już po przyrządzeniu. W czasie diety cukinię można przyrządzać krojąc w plasterki i zapiekać bez dodatku tłuszczu. Doskonale nadaje się również do przyrządzenia w parowarze bez dodatku soli, za to z przyprawami. Cukinię również krótko blanszuje się na patelni – ma wtedy więcej wartości odżywczych oraz wchłaniania mniej tłuszczu, niż podczas długiego smażenia.

PODZIEL SIĘ
(1głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Miłość, Seks, Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse. Na każdym materiałem opublikowanym na KOBIECO.PL pracuje kilka osób aby treść czytała się jak najwygodniej i przede wszystkim żeby była przydatna i prawdziwa. Zapraszamy do polubienia naszego fanpage aby być na bieżąco najnowszymi publikowanymi treściami na naszym portalu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.