Jaja są u nas bardzo popularne, ale jednocześnie twierdzi się, że w dużej ilości szkodzą. Wciąż pokutuje u nas przekonanie, że są bombą zawierają cholesterol i są wysokokaloryczne. Czy zatem trzeba je sobie odpuścić na diecie?

Jaja a cholesterol

Pierwszym mitem, jaki należałoby zdemontować, pisząc o jajach jest ich wysoka zawartość cholesterolu. Owszem, jest tu dużo tłuszczu, lecz w przeliczeniu dla małego kurczęcia, a nie człowieka. Jajo, białko i żółtko to źródło pokarmu dla rozwijającego się nowego organizmu ptaka. Musi mu wystarczyć na długi czas i dobrze go odżywić, dlatego nic dziwnego, że zawiera skondensowaną dawkę tłuszczu. Jednak natura byłaby złośliwa, gdyby pozwoliła karmić zwierzęta czymś, co im szkodzi.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Zioła na hemoroidy

Dlatego zadbała o to, by w jajku znalazły się również zdrowe kwasy i witaminy, które działają jako antagoniści cholesterolu. Inaczej mówiąc jajko dostarcza dużo energii, ale jednocześnie chroni przed chorobą. I dla człowieka jaja nie są tak groźne, jak do tej pory twierdzono. Nic nie stanie się, jeśli będziemy jeść jajka codzienne na śniadanie.

Dlaczego warto jeść jaja na śniadanie?

Śniadanie to pierwszy i najważniejszy posiłek dnia.

Jeśli chcesz, sprawdź Ciekawe pomysły na śniadanie!

Nic nie szkodzi, jeśli nawet będąc na diecie, śniadanie będzie najbardziej kalorycznym posiłkiem w ciągu dnia. Z pewnością zdążymy spalić wszystkie spożyte kalorie, szczególnie jeśli uprawiamy dość intensywny sport. Jaja można przygotować w bardzo wielu różnych wariantach, tworząc pyszne, proste w przygotowaniu dania . Ich przygotowanie zajmie tylko kilka minut a mamy ciepły, pełnowartościowy posiłek. Poza tym naprawdę próżno szukać w lodówce równie skondensowanego i pożytecznego jedzenia niż jajko.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Zioła oczyszczające organizm z toksyn

Zawiera ono białko, dlatego po jego zjedzeniu nie odczuwamy głodu przez dłuższy czas. To także dobre danie do spożycia po intensywnym treningu, wspomagające rozrost mięśni. Jaja zawierają zestaw wszystkich witamin oprócz witaminy C, ponadto pożyteczne enzymy takie jak cholina, luteina, luceryna odpowiadające za zdrowie układu krwionośnego oraz nerwowego. W jajku znajdziemy cynk odpowiadający za zdrową cerę, żelazo oraz fosfor.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.