Zwykłe jajko superfoods? Jak najbardziej! W świecie przyrody próżno szukać bardziej skondensowanego źródła witamin, mikroelementów i witamin.

jaja-superfoods

Zastosowanie jaj

Jaja różnych gatunków ptaków różnią się od siebie, lecz generalnie są źródłem wielu ważnych składników odżywczych. Ostatnie doniesienia dotyczące tego, że kurze jaja zawierają groźne produkty spalania śmieci z kominów, które kury zjadają wraz z trawą nie powinny powstrzymywać nikogo przed jedzeniem jaj. Po prostu warto, by częściej zjadać jajka innych ptaków lub nawet samodzielnie hodować kury. Warto, ponieważ jajo zawiera dużą ilość białka, które jest łatwiej przyswajalne, kompleks najbardziej potrzebnych człowiekowi witamin (witaminy z grupy B, witaminy A, C, E, D).

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Wodorosty

Oprócz tego całkiem spora ilość selenu, a także choliny, która wpływa na układ nerwowy człowieka. Zawarty w jajku cholesterol nie jest groźny dla człowieka, ponadto badania wykazały, że białko jajka pomaga obniżać ciśnienie krwi. Sam cholesterol jest bardzo potrzebny człowiekowi, a to, co powoduje odkładanie się jego w naczyniach krwionośnych to zaburzony metabolizm, nie zaś jego nadmiar. Poza tym w jajku znajdują się też aminokwasy pozwalające na obniżenie poziomu cholesterolu. Również skorupka jaja nadaje się do spożycia jako źródło naturalnego wapnia.

Kiedy jeść jaja?

Jajko to posiłek idealny na śniadanie, najważniejsze danie w ciągu całego dnia. Doskonale syci na dłużej i daje niezbędną energię, łatwo można na jego bazie upichcić wiele smacznych i prostych w przygotowaniu dań. Jaja są też odpowiednie dla sportowców, zarówno jako jedzenie przed jak i po skończonym treningu. Dzięki temu regeneracja jest znacznie szybsza. Ponadto warto zwrócić uwagę na to, że najlepsze są jaja zjadane na surowo. Choć wydaje się to obrzydliwe, właśnie one zawierają największą ilość pożytecznych wartości w stosunku do jaj poddanych obróbce termicznej.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Olej Inca Inchi

Surowe jaja dodawane są na przykład do proteinowych szejków serwowanych po skończonym treningu. Jednak przed rozbiciem powinny zostać umyte w temperaturze około siedemdziesiąt stopni. Można je również przetrzeć alkoholem lub srebrem koloidalnym.

PODZIEL SIĘ
(3głosów, średnia: 4,67 z 5)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Miłość, Seks, Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse. Na każdym materiałem opublikowanym na KOBIECO.PL pracuje kilka osób aby treść czytała się jak najwygodniej i przede wszystkim żeby była przydatna i prawdziwa. Zapraszamy do polubienia naszego fanpage aby być na bieżąco najnowszymi publikowanymi treściami na naszym portalu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.