Nie wiesz jak zasnąć w 50 sekund? masz problemy z zasypianiem? Kładziesz się do łóżka wcześnie, a później przez 2 godziny przewracasz się z boku na bok i rano budzisz się niewyspana? Jest na to sposób! Wystarczy, że zastosujesz się do 10 poniższych porad i wprowadzisz je do swojego życia na stałe, a codziennie będziesz zasypiać bez najmniejszego problemu.

1. Wyrób sobie odpowiednie nawyki

Jak zasnąć w moment? Wyrób nawyk… to istotny i najważniejszy punkt z całej listy. Powinnaś zawczasu dać znać swojemu organizmowi, że zbliża się pora snu i regeneracji. Codziennie przed pójściem spać wykonuj takie same czynności – zmyj makijaż, wyszczotkuj zęby, załóż pidżamę, pościel łóżko, przeczytaj dobrą książkę…

czytanie-na-sen
Czytanie na sen pomaga!

Czytanie czegoś niezwykle nudnego sprawdzi się równie dobrze – zaczniesz ziewać i kiedy całkowicie stracisz zainteresowanie tekstem, wystarczy kilka chwil i już zapadniesz w sen. Wyrobienie odpowiednich nawyków sprawi, że Twój mózg przyzwyczai się do wypracowanej rutyny i o wiele łatwiej będzie ci zasnąć.

2. Regularność godzin

Wyznacz sobie konkretne godziny zasypiania się i budzenia. Pamiętaj, że każdy organizm ma inny rytm i potrzeby, ale za średni czas potrzebny do pełnego odpoczynku uznaje się 7-9 godzin. Nie przesadzaj z ilością godzin w żadną stronę – ani zbyt krótki sen, ani zbyt długi nie będą dobrym rozwiązaniem.

Zasypiaj o tej samej porze niezależnie od dnia tygodnia – zaplanuj swój dzień tak, żeby na wszystko starczyło ci czasu. Jeśli masz problemy z organizacją, kup sobie planner lub kalendarz. To na pewno ułatwi wykonywanie codziennych zadań, a tym samym zadbasz o regularność snu. Jak widać, wypracowanie sobie dobrego systemu zasypiania może pomóc także w zwalczaniu swoich złych przyzwyczajeń.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Techniki automasażu

3. Jak zasnąć? Weź ciepłą kąpiel

Ciepła, relaksacyjna kąpiel sprawdzi się znakomicie. Nie wchodź do wanny jednak później niż 2 godziny przed planowanym położeniem się spać, bo efekt może być zupełnie odwrotny od zamierzonego. Kąpiel ma być przyjemnością na koniec dnia, więc zabierz ze sobą książkę lub włącz muzykę w telefonie, a do wody dodaj ulubiony płyn albo aromatyczny olejek. Najczęściej zaleca się stosowanie olejku pomarańczowego lub tymiankowego, gdyż właśnie te dwa mają silne działanie odprężające.

4. Zadbaj o warunki w sypialni

Przed snem przewietrz pokój, załóż świeżą pościel i jeśli masz możliwość regulacji temperatury w sypialni – ustaw ją na optymalne 21 stopni. Być może nawet nie zdajesz sobie sprawy, ale spanie w niewietrzonym (a zimą stale ogrzewanym) pokoju może powodować trudności ze snem. Koniecznie sprawdź: jak oszczędzić na ogrzewaniu tej zimy!

5. Wypij ziołową herbatę

jak-zasnac

Melisa, rumianek, mięta – to z tych roślin produkuje się napary, które ułatwiają proces zasypiania. Mają one działanie uspokajające, dzięki czemu odprężysz się po ciężkim dniu i nie będziesz zamartwiać niepotrzebnymi sprawami. Na co najmniej 30 minut przed pójściem spać, wypij kubek ciepłej herbaty.

6. Jak zasnąć? Wieczorem unikaj mocnej herbaty i kawy

Kofeina i teina może działać w twoim organizmie nawet do 6 godzin, dlatego picie tych napoi zaleca się raczej ranem lub popołudniem. Zrezygnuj także ze słodkich przekąsek. Jeśli koniecznie musisz coś przegryźć – postaw na orzechy lub płatki owsiane. Do picia wybierz wymienione wyżej zioła lub ciepłe mleko z miodem.

7. Nie kontroluj czasu

jak-zasnac

Kiedy już położysz się do łóżka i nie uda ci się natychmiast zasnąć, nie spoglądaj od razu nerwowo na zegarek i nie odliczaj, ile godzin snu ci pozostało. To niepotrzebnie cię zestresuje i sprawi, że zamiast się odprężyć, usilnie będziesz starać się zasnąć, ale… nieskutecznie. Bo będziesz zaniepokojona tak szybko upływającym czasem, a twoje myśli będą krążyć tylko wokół tego, że rano obudzisz się niewyspana.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Być razem - inspirujące przykłady hobby, które możesz dzielić ze swoim facetem!

8. Zadbaj o aktywność fizyczną w ciągu dnia

Nie musisz być wielkim fanem sportu i fit osobą, żeby zapewnić swojemu organizmowi wysiłek fizyczny – chociażby ten niewielki. Nie wykonuj jednak żadnych ćwiczeń wieczorem, gdyż będziesz po nich pobudzona i proces zasypiania może się wtedy opóźnić.

Możesz wyjść na spacer, pójść pieszo po zakupy do sklepu, pojeździć na rowerze czy pobawić się ze zwierzakiem. Możliwości jest naprawdę wiele, a wystarczy tylko tyle, byś nie spędziła całego dnia w trybie siedzącym. Może wprowadzisz na stałe do swojego życia krótką, poranną gimnastykę?

9. Jak zasnąć? Wyłącz myślenie!

Leżąc w łóżku staraj się nie analizować całego dnia i nie rozpamiętywać wszystkich spraw, które się nie udały. Pomyśl o rzeczach pozytywnych, wysil wyobraźnię, snuj marzenia. Jeśli masz z tym problem, z pomocą przyjdzie ci wspomniany w punkcie 2. kalendarz. Dobra organizacja pomoże wypełnić wszystkie zadania, a to z kolei pomoże uniknąć niepotrzebnego stresu który źle wpływa na urodę!

Jak zasnąć? Powyższe metody na pewno będą odpowiedzią na to pytanie. Zastosuj się do nich, a zobaczysz, że zasypianie stanie się o wiele łatwiejsze niż było dotychczas. Pamiętaj, że odpowiednia ilość snu w nocy to podstawa prawidłowego funkcjonowania organizmu w dzień. Znaczenie prawidłowego snu jest ogromne, przygotuj się już dziś!

1 KOMENTARZ

  1. Zdrowy sen jest bardzo istotny, myślę że im więcej stresu tym więcej kłopotów ze snem, a w naszym zabieganym życiu to naprawdę ma znaczenie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.