Nie wiesz jeszcze jak zorganizować swoje życie? cały czas zapominasz o ważnych rzeczach albo masz czasami wrażenie, że ilość twoich obowiązków i zadań cię przerasta, to artykuł dla ciebie. Oczywiście nikt nie sprawi, że nagle Twoje obowiązki znikną, dzięki dobrej organizacji jednak, możesz zyskać znacznie więcej czasu dla siebie a także pozbyć się ciągłego stresu.

Dlaczego warto się zorganizować i co to w ogóle znaczy w praktyce?

Organizacja to nic innego to zyskanie kontroli nad swoim życiem zarówno w pracy jak i w domu. Dzięki temu, że nabierzemy pewnych nawyków, a także zaczniemy tworzyć plan dnia, szybciej i łatwiej zorientujemy się jakie zadania powinniśmy jeszcze wykonać oraz jak wile zadań jeszcze przed nami. Nie łatwo jest łączyć obowiązki domowe, służbowe oraz rodzinne, jest to jednak możliwe.

czas

Najważniejsze to racjonalnie pochodzić do swoich możliwości i dostosowywać się do określonego przez siebie planu. Czy oznacza to, że od teraz nasze życie będzie nudne? Z pewnością nie. Z pewnością stanie się ono bardziej przewidywalne, co jednak nie oznacza, że nudne. Przykładając się do lepszej organizacji swojego życia, zyskamy więcej wolnego, w którym możemy robić wszystko co tylko zechcemy. Brzmi świetnie? Może warto więc spróbować?

Zaczynamy organizację naszego życia

Zanim przystąpimy do planowania, zastanówmy się co do tej pory sprawia nam największy problem, poranne wstawanie bo musimy pracować do nocy, ogarnięcie spraw domowych, nadmiar obowiązków w pracy? Wypisane przez nas problemy, automatycznie stają się naszymi celami. Wiemy co chcielibyśmy zmienić, co nas martwi.

Warto realnie określić ile czasu w ciągu dnia chcemy przeznaczyć na pracę, relaks, sen, obowiązki domowe. Sprawdźmy czy nasze oczekiwania nie są zbyt wygórowane, czy aby na pewno jesteśmy w stanie je spełnić, czy nasza doba nie jest zbyt krótka. Planowanie zaczynamy na komputerze, w notesie lub na dużej kartce. Ważne aby ten rodzaj zachowania informacji był dla nas wygodny i czytelny. Nie bójmy się określić piramidy naszych wartości, co jest dla nas najbardziej ważne, a co możemy sobie odpuścić.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Minimalizujemy weekendowy bagaż

Organizacja przestrzeni i czasu

zmiany-na-lepsze

To bardzo ważny punkt dla osób, które mają kłopot z opanowaniem swojego domu czy biura. Kiedy dookoła nas panuje chaos, nie tylko trudniej się myśli, ale także znacznie trudniej jest wykonać najprostsze czynności takie jak zrobienie obiadu kiedy zlew jest pełen naczyń.

Poświęcając jeden dzień na organizację i sprzątanie domu, sprawimy, że znacznie szybciej przebiegać będzie później nasze codzienne sprzątanie. Starajmy się tak zagospodarować przestrzeń, aby wszystko znajdowało się możliwie jak najbliżej miejsca w którym daną rzecz zamierzamy wykorzystać.

Aby zyskać więcej czasu musimy nabrać pewnych nawyków i nauczyć się planować swój czas. Podczas pracy warto skupić się w pierwszej kolejności na zajęciach wymagających najwięcej uwagi i skupienia. Wraz ze zmęczeniem niestety ona maleje, o jest w pełni normalne. Nie bierzmy na siebie nigdy więcej obowiązków, niż tyle ile jesteśmy w stanie podołać. Postarajmy się utworzyć plan naszego dnia. To bardzo ważne, aby znalazł się w nim czas zarówno na czas na pracę, relaks oraz obowiązki domowe czy rodzinne.

Pracuj wydajnie

Ile razy zdarzyło ci się spędzić kilka godzin na wykonywaniu jakiegoś zadania, które jednak nie zostało nigdy ukończone lub też spędziliśmy na nim zbyt wiele czasu? Winę za to ponosi przede wszystkim słaba produktywność. Jeśli zadbamy o ten aspekt szybko zauważymy, że jesteśmy wstanie znacznie szybciej i lepiej pracować czy też wykonywać swoje obowiązki.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Jak dobrać poduszkę do spania?

Każdego dnia warto jest przygotować sobie list rzeczy jakie powinniśmy wykonać w pracy oraz w domu. Następnie, dzielimy je na kategorie- ważne, średnio ważne i mało ważne. W pierwszej kolejności zajmujemy się zadaniami z pierwszej kategorii. Kiedy czas nam na to pozwoli (a dzięki naszym poradom na pewno tak się stanie) możemy zabrać się za drugą kategorię a następnie trzecią. Należy jasno określić czas jaki zamierzamy poświęcić na pracę.

W okresie tym nie włączamy portali społecznościowych, nie odbieramy telefonów, nie wysyłamy sms i skupiamy się tylko na wypełnieniu swojego zadania. „Rozpraszacze” wybijają nas z rytmu i sprawiają, że bardzo trudno jest nam ponownie wrócić do pracy i przywołać dawne myśli. Warto jest poszukać swojego sposobu na skupienie. Wielu ludzi lubi słuchać muzyki relaksacyjnej w tle lub też odgłosów przyrody.

Panowanie nad życiem to więcej czasu dla ciebie

Kiedy nasze życie jest bardziej zorganizowane, zyskujemy więcej czasu dla siebie, swoich bliskich oraz rodziny. Nie próbujmy być perfekcyjni, niemożliwe jest zawsze dopasowanie się do planu. Powinniśmy być elastyczni i nie przejmować się drobnymi opóźnieniami.

Życie pisze własny scenariusz, a my nie możemy przewidzieć wszystkiego

Takie sytuacje, nie zdarzają się jednak codziennie, a my wciąż możemy wykazać się spontanicznością, kiedy nie zaburza to naszego systemu. Szybko też zorientujemy się, że regularność daje nam poczucie bezpieczeństwa zarówno nam i ja pozostałym członkom rodziny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.