Makaron – kalorie. Opinie na temat makaronu są mocno podzielone. Jedni zalecają jego wyrzucenie z diety, inni zauważają, że nie jest wcale taki zły. Jaka jest prawda?

Makaron – wartości odżywcze

Makaron zyskał swoją złą sławę na spółkę z białym pieczywem. Makaron z białego, łuskanego ziarna także nie jest zbyt odżywczy, a ponadto ma wysoki indeks glikemiczny. Warto jednak pamiętać, że podobnie jak z pieczywem i wśród makaronów jest ogromny wybór. Nikogo nie dziwi już na przykład makaron razowy. Lecz nawet najzwyklejsza forma makaronu powoli odzyskuje dobre imię. Szczególnie taki, który zawiera dużą ilość jaj. Im więcej jajek, tym większe korzyści dla zdrowia, ale wyższa kaloryczność.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Ryż – kalorie

Makaron razowy bez jajeczny zdobywa coraz większą popularność. Istnieją również makarony produkowane z mąki gryczanej lub żytniej, dla osób, które mają obiekcje do pszenicy. Jak widać wybór zdrowego, równie smacznego co tradycyjny makaronu nie jest takie trudny. Jak widać wcale nie trzeba rezygnować z makaronu na zdrowej diecie. Jednak warto uważać na przykład na makaron ryżowy. Nie ma on żadnych wartości odżywczych.

Makaron – kalorie

Makaron nie należy do dań niskokalorycznych, lecz zjadany od czasu do czasu nie wpływa znacząco na przyrost tkanki tłuszczowej. Szczególnie ten, który jest odpowiednio dobrany i ma wysoką wartość odżywczą. Składa się z węglowodanów złożonych. Im bardziej biały makaron, tym wyższy indeks glikemiczny, ale kaloryczność jest niższa. Szklanka zwykłego makaronu z jak i mąki pszennej to kaloryczność rzędu 200 kalorii, natomiast makaronu razowego 240 kalorii. 250 ml makaronu żytniego to 130 kalorii.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Ile kalorii mają migdały?

Makaron ryżowy to 100 kalorii, a sojowy chiński – 200 kalorii. Istnieją również makarony o obniżonej ilości węglowodanów. Mają w jednej porcji około 100 kalorii. A więc zakładając, że dieta jest racjonalna żaden rodzaj makaronu nie wpływa znacząco na wagę. Różnią się jedynie zawartością wartości odżywczych. Nawet przy zdrowej diecie nie trzeba rezygnować zupełnie z makaronu z jaj i pszenicy – ale powinien być zjadany wymiennie z razowym.

PODZIEL SIĘ
(2głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Miłość, Seks, Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse. Na każdym materiałem opublikowanym na KOBIECO.PL pracuje kilka osób aby treść czytała się jak najwygodniej i przede wszystkim żeby była przydatna i prawdziwa. Zapraszamy do polubienia naszego fanpage aby być na bieżąco najnowszymi publikowanymi treściami na naszym portalu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.