Natura człowieka w dużym stopniu zaprogramowana jest na poszukiwanie i odbiór korzyści. Im więcej dobrego wynika dla nas z jakieś czynności, którą podejmujemy, tym chętniej się w nią angażujemy. Podobnie jest z naszą motywacją. Łatwiej nam w niej wytrwać, kiedy płyną z niej realne korzyści dla nas. Aby ją, więc utrzymać na stałym poziomie musimy skorzystać z motywacyjnej metody, jaką jest wypisywanie korzyści.

szukanie-korzysci-w-motywacji

Szukamy dobrych stron

Zadanie, choć na pozór nie wydaje się być skomplikowane, wcale nie jest najłatwiejsze. Ponieważ aby było skuteczne i dobrze motywowało do podjęcia wysiłku powinno być dobrze wykonane. Najlepiej zacząć od podstaw. Musimy znaleźć odrobinę wolnego czasu i usiąść nad czystą kartką z długopisem w ręku. Na kartce powinniśmy wypisać absolutnie wszystkie korzyści, jakie przychodzą nam do głowy. Nie muszą być one ani poprawne ani logiczne. Ważne by nam się pozytywnie kojarzyły.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Skąd czerpać motywację do ćwiczeń?

Powinniśmy zastanowić się, co w naszym życiu na lepsze zmienią ćwiczenia fizyczne, co przez to osiągniemy. Zacznijmy od rzeczy prostych, które jako pierwsze przyjdą nam do głowy. Kiedy wyczerpiemy już naszą listę pomysłów, pomyślmy jeszcze przez chwilę, szukając mniej oczywistych zalet. Chodzi o to, aby było ich jak najwięcej.

Jeśli zgromadzimy ich naprawdę dużo, to patrząc na tę kartkę w każdej chwili przypomnimy sobie o jak wiele walczymy. Doskonale pomoże nam to odnaleźć w sobie motywację w chwili, kiedy będziemy chcieli zrezygnować z treningu. Kartkę można przypiąć lub przykleić w miejscu, w którym spędzamy najwięcej czasu, tak, aby przez cały czas przypominała nam o korzyściach, jakie na nas czekają, kiedy już zrealizujemy nasz cel.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Odchudzanie a motywacja

Małe podpowiedzi…

Oczywiście dla każdego z nas ćwiczenia i związane z nimi korzyści oznaczają coś innego. Jest jednak kilka zalet, które dotyczą wszystkich. Najogólniej można podzielić je na dwie podstawowe kategorie: korzyści psychiczne oraz korzyści dla naszego zdrowia. Korzyści psychiczne to przede wszystkim dobre samopoczucie, uaktywniona produkcja hormonów szczęścia, zwiększone poczucie własnej wartości oraz zmniejszenie napięcia i stresu.

Najważniejsze korzyści fizyczne to przede wszystkim zmniejszenie ilości tkanki tłuszczowej, poprawa gospodarki lipidowej i węglowodanowej, zwiększenie wydolności organizmu, obniżenie ciśnienia tętniczego krwi.

PODZIEL SIĘ
(3głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Miłość, Seks, Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse. Na każdym materiałem opublikowanym na KOBIECO.PL pracuje kilka osób aby treść czytała się jak najwygodniej i przede wszystkim żeby była przydatna i prawdziwa. Zapraszamy do polubienia naszego fanpage aby być na bieżąco najnowszymi publikowanymi treściami na naszym portalu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.