Szukasz właśnie naturalne sposoby na zaparcia? wejdź i poznaj 6 trików aby zaparcia bezpowrotnie zniknęły z Twojego życia! Zaparcia to wyjątkowo nieprzyjemne schorzenie, charakteryzujące się trudnościami z wypróżnianiem. Niektóre źródła podają, że jest to jedna z najczęstszych dolegliwości, z jakimi zmagają się społeczeństwa zachodnie.

Zaparcia wywołane mogą być niewłaściwą dietą, ubogą w błonnik, a także niedostateczną liczbą wypijanych płynów. Dodatkowo zaparcia często spotykają kobiety w zaawansowanej ciąży, osoby starsze, a także te, które prowadzą siedzący tryb życia.

Także niektóre choroby sprzyjają występowaniu zaparć (niedoczynność tarczycy, cukrzyca, hiperkalcemia). Należy jednak pamiętać, że choć dolegliwość wydaje się błaha nie należy jej lekceważyć.

Zaparcia powodują gromadzenie się toksyn w organizmie, a w niektórych, ostrych przypadkach mogą nawet doprowadzić do śmierci. Dlatego wymienione dziś sposoby na zaparcia weź sobie głęboko do serca jeśli masz problem z zaparciami!

sposoby-na-zaparcia

Ponadto, jeśli zauważysz u siebie trudności z oddawaniem stolca nie powinnaś od razu sięgać po tabletki przeczyszczające.

Nadużywanie tego typu środków może upośledzić perystaltyczny ruch jelit, całkowicie je rozleniwiając. Wówczas zamiast sobie pomóc, sprawisz, że zaparcia będą Ci stale towarzyszyć i możliwe, że się jeszcze bardziej nasilą.

Zanim więc weźmiesz jakiekolwiek tabletki na zaparcia, koniecznie sprawdź poniższe naturalne sposoby na zaparcia którymi ludzie od lat walczą z zaparciami…

Naturalne sposoby na zaparcia

Na szczęście natura nie pozostawia nas samych. Istnieje wiele możliwości walki z zaparciami, przy wykorzystaniu wyłącznie naturalnych składników. Poniżej przedstawiam sprawdzone i znane od lat naturalne sposoby na zaparcia. Wymienione metody możny wykorzystać jako:

  • sposoby na zaparcia u dorosłych
  • sposoby na zaparcia u osób starszych
  • sposoby na zaparcia w ciąży

1. Regularne picie wody

Człowiek w 70% składa się z wody. Nic więc dziwnego, że stanowi ona podstawę zdrowego stylu życia. Jeśli chcesz ustrzec się przed zaparciami, a gdy już wystąpią, szybko ich się pozbyć powinnaś pamiętać o tym, by dostarczyć sobie odpowiednią ilość wody.

Dzienne zapotrzebowanie organizmu na wodę wynosi – 2 litry. Część dostarczamy sobie wraz z pożywieniem, jednak należy pamiętać o tym, by dodatkowo wypijać około 1,5 litra wody (ziołowych herbat) w ciągu doby.

Postaraj się wyrobić w sobie nawyk picia wody. W ten sposób nie tylko pozbędziesz się zaparć, ale dodatkowo zapewnisz swojej skórze odpowiedni poziom nawilżenia.

2. Śliwki na zaparcia?

Śliwki na zaparcia były rekomendowane już przez nasze babcie. Chyba każdy wie, że mają one niesamowite właściwości przeczyszczające. Wpływ na tak silne działanie ma wysoka zawartość błonnika.

sliwki-na-zaparcia

 

Ten w stanie niemal niezmienionym wędruje przez cały układ pokarmowy skutecznie usuwając złogi kałowe i tym samym reguluje wypróżnianie. W celu szybszego pozbycia się zaparć zaleca się spożywanie suszonych śliwek, ponieważ wykazują silniejsze działanie przeczyszczające.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Dziurawiec - 19 argumentów aby wreszcie zacząć go stosować!

3. Siemię lniane na zaparcia

Możesz sięgnąć po napar z siemienia lnianego albo kisiel. Choć siemię lniane nie zachwyca smakiem, nie można odmówić mu skutecznego działania również w walce z zaparciami. Siemię lniane zawiera liczne garbniki i substancje śluzowe, dzięki czemu wykazuje wysoką skuteczność w walce z zaparciami.

Aby przygotować napar, należy zalać łyżkę nasion lnu wrzątkiem. Regularne picie takich naparów sprawi, że uregulujesz pracę układu trawiennego, a zaparcia więcej się nie pojawią.

4. Zwiększ aktywność fizyczną – to też sposób na zaparcia!

Istotnym czynnikiem usprawniającym pracę całego organizmu, w tym również układu pokarmowego, jest aktywność fizyczna. Punkt ten jest szczególnie istotny dla wszystkich tych, którzy prowadzą siedzący tryb życia.

Wystarczy, że zaczniesz biegać, a Twój organizm odwdzięczy Ci się wyjątkowym zdrowiem. Jeśli od lat nie ćwiczyłaś, zacznij pomału.

Na początek wystarczy dwadzieścia minut truchtu, a przy regularnym ruchu szybko zdobędziesz formę, zrzucisz zbędne kilogramy, a dodatkowo usprawnisz pracę układu pokarmowego.

5. Kiszona kapusta na zaparcia

Jeśli właśnie szykujesz obiad zadbaj o to, by znalazła się w nim kiszona kapusta. Zawiera ona wysokie stężenie błonnika, który wspiera procesy trawienne. Dodatkowo jest bogatym źródłem witaminy C, dzięki czemu pozwoli Ci wzmocnić odporność.

Co więcej, pojawiające się podczas kiszenia kapusty, żywe kultury bakterii wspierają nasz organizm poprawiając procesy trawienne, a także dostarczając wysokie dawki witaminy B.

6. Wypróżniaj się regularnie

Choć punkt ten wydawać się może nierozsądny to należy go tu zawrzeć. Wiele osób (szczególnie kobiet) wstydzi się załatwiać w pracy, w miejscach publicznych, a nawet u znajomych. Nie stanowiłoby to problemu, gdyby nie fakt, że większość dnia spędzamy poza domem.

Powstrzymywanie stolca może powodować zaparcia, a nawet spowolnić perystaltyczne ruchy jelit!

zaparcia
Najpierw spróbuj naturalne sposoby na zaparcia!

To dlatego tak ważne jest regularne wypróżnianie. Zapominając o tym możemy wyrządzić sobie dużą krzywdę. W takich sytuacjach najważniejsze jest uzmysłowienie sobie, że wszyscy chodzimy do toalety.

Do tego została stworzona, dlatego zamiast czekać, aż w końcu znajdziesz się w domu, staraj się regularnie wypróżniać. Tylko w ten sposób pozbędziesz się zaparć.

7. Zioła na zaparcia

Jeśli jesteś zwolennikiem ziół to koniecznie wypróbuj różne zdrowe zioła na zaparcia. Ciekawie działa senes i kora kruszyny, zioła kup w dobrym sklepie z ziołami aby susz był wysokiej jakości.

Napar z senesu i kory kruszyny przygotuj ściśle wg. dołączonej do opakowania instrukcji. Nie wolno jednak stosować ziół na zaparcia jeśli stwierdzono u Ciebie stany zapalne jelit lub ich niedrożność.

Tak samo diagnoza choroby Leśniowskiego-Crohna lub bóle brzucha których pochodzenie nie jest znane, wykluczają stosowanie ziół na zaparcia!

Pamiętaj o tym! Wiele jest sposobów na zaparcia jednak nie każdy sposób będzie dla Ciebie dobry!

zaparcia-sposoby

8. Brzuszki na zaparcia też pomagają?

Regularne ćwiczenia na mięśnie brzucha zwiększają intensywność mięśni uczestniczących w procesie defekacji, ćwiczenia na mięśnie brzucha poruszają także całą treść/zawartość jelitową, przez co udrażniają jelita.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Jakie zioła na nadciśnienie?

9. Soda na zaparcia

Nie tylko maseczki na twarz z sody oczyszczonej potrafią zdziałać cuda widoczne gołym okiem! Włączenie do diety sody oczyszczonej sprawi, że wprowadzisz do układu pokarmowego powietrze które obniży stężenie kwasu żołądkowego.

Soda pomoże Twoim jelitom w przemieszczaniu pokarmu po nich. Do 1/4 szklanki przegotowanej wody wsyp 1 łyżeczkę sody i wymieszaj. Następnie wypij szybko zawartość szklanki aby soda nie zdążyła opaść na dno.

10. Siemię lniane na zaparcia

Jeśli dasz namówić się na spożywanie siemienia lnianego to bardzo dobra wiadomość dla Twoich jelit! Kleik z siemienia lnianego, niemal natychmiast pokryje ściany Twoich jelit śliską substancją, ułatwi to przemieszczanie się pokarmu po jelitach.

Wsyp do szklanki łyżkę siemienia lnianego i zalej 3/4 szklanki – wrzątkiem. Następnie mieszaj łyżeczką zawartość szklanki aż do momentu kiedy powstanie gęsta konsystencja. Wypijaj przygotowany kleik 30 min. przed każdym posiłkiem.

11. Jogurt naturalny z otrębami

Otręby są bardzo dobry źródłem błonnika który poprawia pracę jelit. Jogurt naturalny zawiera w sobie żywe kultury bakterii które tworzą florę bakteryjną w jelitach! Aby uniknąć zaparć, spożywaj codziennie mały kubeczek jogurtu naturalnego z łyżeczką otrębów.

12. Melasa z trzciny cukrowej na zaparcia

Melasa z trzciny cukrowej to słodkie, pyszne i bogate w witaminy (szczególnie magnez) danie które należy jeść codziennie aby pozbyć się zaparć.

Jedz na czczo np. ze dwie łyżeczki melasy, to powinno pomóc Ci w walce z zaparciami. Dobrym sposobem na zaparcia jest też picie wody z rozpuszczoną w niej melisą.

13. Oliwa z oliwek i sok z cytryny sposobem na zaparcia!

Jeśli zmieszasz oliwę z oliwek z sokiem z cytryny to pobudzisz jelita i pracę całego układu trawiennego. Miksturę należy pić na czczo, około 20 min. przed spożyciem zdrowego śniadania!

  Co jeśli te sposoby na zaparcia zwiodą?  

co-na-zaparcia

Należy pamiętać, że nie wolno ignorować zaparć. Jeśli domowe sposoby na zaparcia zawiodły, udaj się do lekarza, który przepisze Ci stosowne środki pomagające przezwyciężyć schorzenie.

Dodatkowo na stałe wprowadź zmiany w swojej diecie, wypijaj więcej wody i zwiększ aktywność fizyczną. Pamiętając o tych 6 punktach, nie będziesz musiała zmagać się z zaparciami.

A może znasz jeszcze jakieś sposoby na zaparcia o których nie wspomniałam a działają? koniecznie napisz do mnie komentarz!

4 KOMENTARZE

  1. zmiana diety tylko połowicznie pomogła mi w walce z zaparciami, wciąż w sytuacjach stresowych by uwolnić się od męczących zaparć sięgam po czopki eva/qu bo naturalne sposoby niestety u mnie zawodzą…

  2. Na mnie za to działają tylko i wyłącznie naturalne metody jak np. senes. Wcześniej nie wierzyłam w powodzenie takich metod, aż nie spróbowałam na sobie :) Wiem, że Herbapol ma w swojej ofercie to zioło, bo kupuje zawsze ten. Nie wiem jak inne firmy ale te na pewno dostaniesz w lepszej aptece.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.