Nawodnienie organizmu. Człowiek według szacunków składa się z wody w osiemdziesięciu procentach. Tak więc większą prawdą jest jest, jeśli powiemy, że nie jesteś wcale tym co jesz, ale tym co wypijesz! Wielu ludzi nie dba o właściwe nawodnienie.

Co się dzieje, gdy za mało pijesz?

nawodnienie-organizmu

Wypijanie zbyt małej ilości płynów nie wpływa pozytywnie na człowieka.

Jeśli chce on czuć się dobrze i sprawnie funkcjonować, musi mieć zapewnione odpowiednie nawodnienie, ale również odpowiedni poziom elektrolitów. Bez tego czuje się ospały, wiecznie zmęczony, ma problemy z koncentracją. Już ubytek wody rzędu ośmiu procent jest poważnym zagrożeniem zdrowia, może dochodzić nawet do omdleń. Przekroczenie tego ubytku o niewielki procent staje się już przyczyną śmierci.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Nadwrażliwość zębów. Na czym polega i jak ją zwalczyć?

Najczęściej nie dochodzi do tak drastycznych sytuacji, lecz wielu ludzi jest chronicznie spragnionych i nawet o tym nie wiedzą. Najczęściej objawia się to tym, że mylą pragnienie z głodem i zachciankami jedzą więcej słonych przekąsek lub zajadają się czymś innym, nie wiedząc, że powinni po prostu się napić. Czysta woda powinna na co dzień gościć w naszych szklankach, oprócz kaw, herbat i innych napoi. Koniecznie sprawdź właściwości wody z ogórka!

Nawodnienie sportowców

Każdy początkujący sportowiec powinien wiedzieć, że potrzebuje więcej płynów niż przeciętny człowiek. Dlatego, że więcej się poci. Już od pierwszych chwil treningu tracone są płyny. Aby temu zapobiec sportowcy powinni pić wodę przez cały czas trwania treningu, nawet gdy nie czują się spragnieni. Powinni popijać kilka drobnych łyków co jakiś czas, najlepiej około piętnastu, dwudziestu minut.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Używanie tamponów może powodować zespół wstrząsu toksycznego!

Ponadto dobrze jest obserwować siebie. Jeśli zaczynają się niepokojące objawy w czasie wyczerpującego treningu, konieczna jest przerwa. Mogą to być na przykład zawroty głowy, uderzenia gorąca. Ważnym elementem treningu są napoje izotoniczne. Ważne, by były one naturalne, nie zawierały konserwantów i sztucznych dodatków czy barwników.

Sportowcy, którzy przeszli chorobę, na przykład grypę jelitową, powinni zrezygnować na jakiś czas z treningów by się zregenerować. Przez ten czas powinni uzupełniać elektrolity.

PODZIEL SIĘ
(5głosów, średnia: 4,40 z 5)
Loading...
Maria Seweryn
Witajcie moje drogie! Mam na imię Maria, jestem redaktorem serwisu Kobieco.pl. Będę poruszać tematy bezpośrednio związane z kobietami, mężczyźni póki co Nas nie interesują :) jest to miejsce wyłącznie dla kobiet gdzie poczujesz się kobieco i nauczysz się być prawdziwą kobietą. Mam nadzieję, że moje artykuły spodobają się Wam, będę pisała jedynie na tematy na których się znam, żadnego lania wody i pisania pod publikę, z chęcią poruszę także tematy tabu. Zapraszam do lektury, do zobaczenia w komentarzach pod moimi artykułami! Tel. 0048789433444, email: Maria.Se@gmail.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.