Pieczarki – kalorie. Grzyby cieszyły się przez jakiś czas kiepską opinią dietetyków. Miały nie mieć wartości odżywczych, a przy tym są ciężkostrawne. Na szczęście te opinie już nie są tak popularne.

Wartości odżywcze pieczarek

Pieczarki to grzyby hodowlane spożywane u nas najczęściej, ze względu na to, że są dostępne cały rok. Inne rodzaje grzybów najczęściej zaś w sezonie. Na szczęście i ten rodzaj grzybów jest przydatny, a do tego także całkiem smaczny. Pieczarki w większości składają się z białka, które zawiera cały zestaw aminokwasów, z węglowodanów i tłuszczów. Są wśród nich tłuszcze wielonienasycone. Pieczarki są bogate w takie minerały jak potas, miedź, selen, jod, żelazo.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Ile kalorii mają truskawki?

Zawierają witaminy jak witamina A, E, czy witaminy z grupy B, nawet spore ilości kwasu foliowego, a nawet są źródłem witaminy D. Tej ostatniej nie ma w roślinach i warzywach, i występuje ogółem w bardzo niewielu produktach spożywczych. Dlatego warto włączać pieczarki do swojej diety, szczególnie kobietom wyjdzie to na dobre. Zawartość naturalnego kwasu foliowego i żelaza, które kobiety tracą co miesiąc jest bardzo im pomocna.

Pieczarki – kalorie

Kolejną zaletą pieczarek jest oczywiście ich bardzo niska kaloryczność. Jedna pieczarka średniej wielkości to ledwie 4 kalorie, a garść to około 20 kalorii. Szklanka pieczarek posiekanych w plasterki to około 12 kalorii. Zatem pieczarki marynowane, gotowane, pieczone można zajadać bez żadnych wyrzutów jako dodatek do pysznych dań. Jednak uwaga na pieczarki zasmażane, smażone, z dodatkiem masła i innego tłuszczu. Te będą już znacznie bardziej kaloryczne.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Ile kalorii mają maliny?

I będą dodawać kalorii takim przysmakom jak pizza, zapiekanka. Produkty te usuwają głód tylko na chwilę, ponadto ogromna zawartość soli w nich często niweczy i ogranicza wchłanianie się pożytecznych witamin i mikroelementów. Znacznie lepszym daniem obiadowym będzie leczo z pieczarek, wykonane w domu. Przyrządza się je z pieczarek, pomidorów, papryki, cebuli i przypraw według uznania. Jedna porcja tego dania to tylko 100 kalorii, w dodatku zawiera dużą ilość błonnika.

PODZIEL SIĘ
(1głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Miłość, Seks, Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse. Na każdym materiałem opublikowanym na KOBIECO.PL pracuje kilka osób aby treść czytała się jak najwygodniej i przede wszystkim żeby była przydatna i prawdziwa. Zapraszamy do polubienia naszego fanpage aby być na bieżąco najnowszymi publikowanymi treściami na naszym portalu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.