PODZIEL SIĘ

Pieczarki – kalorie. Grzyby cieszyły się przez jakiś czas kiepską opinią dietetyków. Miały nie mieć wartości odżywczych, a przy tym są ciężkostrawne. Na szczęście te opinie już nie są tak popularne.

Wartości odżywcze pieczarek

Pieczarki to grzyby hodowlane spożywane u nas najczęściej, ze względu na to, że są dostępne cały rok. Inne rodzaje grzybów najczęściej zaś w sezonie. Na szczęście i ten rodzaj grzybów jest przydatny, a do tego także całkiem smaczny. Pieczarki w większości składają się z białka, które zawiera cały zestaw aminokwasów, z węglowodanów i tłuszczów. Są wśród nich tłuszcze wielonienasycone. Pieczarki są bogate w takie minerały jak potas, miedź, selen, jod, żelazo.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Ryż – kalorie

Zawierają witaminy jak witamina A, E, czy witaminy z grupy B, nawet spore ilości kwasu foliowego, a nawet są źródłem witaminy D. Tej ostatniej nie ma w roślinach i warzywach, i występuje ogółem w bardzo niewielu produktach spożywczych. Dlatego warto włączać pieczarki do swojej diety, szczególnie kobietom wyjdzie to na dobre. Zawartość naturalnego kwasu foliowego i żelaza, które kobiety tracą co miesiąc jest bardzo im pomocna.

Pieczarki – kalorie

Kolejną zaletą pieczarek jest oczywiście ich bardzo niska kaloryczność. Jedna pieczarka średniej wielkości to ledwie 4 kalorie, a garść to około 20 kalorii. Szklanka pieczarek posiekanych w plasterki to około 12 kalorii. Zatem pieczarki marynowane, gotowane, pieczone można zajadać bez żadnych wyrzutów jako dodatek do pysznych dań. Jednak uwaga na pieczarki zasmażane, smażone, z dodatkiem masła i innego tłuszczu. Te będą już znacznie bardziej kaloryczne.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Cukinia – kalorie

I będą dodawać kalorii takim przysmakom jak pizza, zapiekanka. Produkty te usuwają głód tylko na chwilę, ponadto ogromna zawartość soli w nich często niweczy i ogranicza wchłanianie się pożytecznych witamin i mikroelementów. Znacznie lepszym daniem obiadowym będzie leczo z pieczarek, wykonane w domu. Przyrządza się je z pieczarek, pomidorów, papryki, cebuli i przypraw według uznania. Jedna porcja tego dania to tylko 100 kalorii, w dodatku zawiera dużą ilość błonnika.

(1głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Miłość, Seks, Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse. Na każdym materiałem opublikowanym na KOBIECO.PL pracuje kilka osób aby treść czytała się jak najwygodniej i przede wszystkim żeby była przydatna i prawdziwa. Zapraszamy do polubienia naszego fanpage aby być na bieżąco najnowszymi publikowanymi treściami na naszym portalu.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.