Niektóre kobiety w ciąży dopiero zaczynają rozkwitać. Ty też możesz być jedną z nich, jeśli nie poddasz się zmiennym nastrojom. Zamiast ulegać nieuniknionemu w ciąży zmęczeniu, możesz przekuć je w aktywność, dbanie o siebie i dobre samopoczucie mimo pozornych trudności np. z dopasowaniem ubioru do zmieniającej się w czasie ciąży figury.

Aktywna kobieta w ciąży

Jedną z lepszych form aktywności dla kobiet w ciąży jest pływanie. Co prawda, jak wszystkie czynności w tym stanie kobiety, trzeba unikać przeciążeń i niektórych stylów pływackich, np. kraula czy żabki, które powiększają wgłębienie kręgosłupa, to właśnie ta forma aktywności jest jedną z lepszych dla ogólnego pobudzenia, a zarazem relaksu. Lepiej jest wybrać pływanie na plecach. Bardzo wskazany jest wodny aerobik dla kobiet w ciąży – idealny dla ujędrnienia mięśni i polepszenia krążenia.

Takie zajęcia są najczęściej już  teraz w standardowej ofercie wielu pływalni. Aktywność fizyczna zaczyna być dzisiaj pozytywnym wyznacznikiem życia dla wielu kobiet. Uprawiają one na co dzień różne sporty, a kiedy zachodzą w ciążę, nie zamierzają z tej aktywności rezygnować i słusznie!  Jeśli więc przed zajściem w ciążę byłaś miłośniczką biegania lub wycieczek rowerowych, te sporty, które nie należą do ekstremalnych, bez problemu możesz dalej kontynuować aż do piątego miesiąca ciąży.

kobieta-w-ciazy
Kobieta w ciąży

Wystarczy pamiętać, żeby zmniejszyć intensywność wykonywanego sportu i nadmiernie się nie przemęczać. Jednak już w szóstym miesiącu trzeba zwolnić tempo i zaprzestać tak dynamicznych ćwiczeń. Przy najmniejszych problemach z oddychaniem, zadyszce lub bólu, trzeba odpuścić dalszy wysiłek. Poza tym rosnący brzuszek może zwyczajnie utrudniać utrzymanie właściwej pozycji ciała przy niektórych ćwiczeniach.

PRZECZYTAJ TAKŻE
Zioła dla kolkę, ząbkowanie, ropiejące oczka i katar niemowlaka

Trzeba też pamiętać, aby nie uprawiać sportu z pustym żołądkiem. Przed planowanymi ćwiczeniami, wystarczy zjeść pół godziny wcześniej np. banana, batonik, musli albo migdały. Na wypadek nagłego głodu podczas wykonywanych ćwiczeń, dobrze mieć też któryś z tych produktów ze sobą, aby przyszła mama nagle nie opadła z sił.

Mała rozgrzewka przed ćwiczeniami to też ważny aspekt, aby łagodnie podejść do wykonywanego w ciąży sportu. Na koniec dobrze jest wykonać parę łagodnych ćwiczeniach rozciągających. Zawsze powinna być gdzieś pod ręką butelka niegazowanej wody, na sobie wygodne luźne ubranie i już nic nie powinno przeszkodzić w umiarkowanej aktywności fizycznej w tym wyjątkowym dla kobiety stanie. Uwaga – nie wskazane jest uprawianie sportu, gdy jest bardzo ciepło lub jest bardzo wilgotne powietrze.

Zadbana kobieta w ciąży

Zacznijmy od tego, że podczas ciąży skóra twarzy wygląda dużo korzystniej niż przed nią. Kobiety czują, że kwitną i promienieją. Za sprawą estrogenów, hormonów, które wprost buzują podczas ciąży, skóra staje się bardziej miękka. Jest przy tym delikatniejsza i bardziej podatna na różne infekcje, ale ogólnie wygląda lepiej, jest bardziej ukrwiona. Niewiele więc potrzeba zabiegów, aby zadbać o cerę poza dobrym kremem nawilżającym, odrobiną podkładu, pudru, delikatnym różem na policzki i tuszem do rzęs oraz pomadką do ust.

Na dobre samopoczucie kobiety w ciąży wpływa też wizyta u fryzjera. Nic tak nie poprawia humoru, kiedy trudno z dużym brzuszkiem zawiązać sznurowadła w  ulubionych trampkach, jak nowa fryzura, jeszcze pachnąca wizytą w salonie fryzjerskim.

PRZECZYTAJ TAKŻE
Jak się objawia szkarlatyna u dziecka?

W „strategicznych” miejscach ciała ciężarnej kobiety, czyli na brzuchu, piersiach i pośladkach ważne jest, aby stosować specjalne kremy nawilżające i uelastyczniające skórę. Mogą one zawierać substancje zapobiegające rozstępom, choć nie jest to konieczne. Najważniejsze, aby dobrze nawilżały. Powinno się bowiem przeciwdziałać rozstępom. Najlepsze są do tego peelingi i sprawdzone preparaty z apteki, dedykowane dla kobiet w ciąży. Zawierają one najczęściej mniej zapachów i dodatkowych substancji konserwujących i barwiących, które mogą wywoływać niepożądane w czasie ciąży podrażnienia i alergie.

Modna kobieta w ciąży

Minęły czasy, kiedy przez 9 miesięcy ciąży kobiety chodziły w ubraniach, które nie dodawały im uroku, a poszerzały, pogrubiały i czyniły z nich smutne istoty. Intensywny rozwój mody ciążowej na przestrzeni ostatnich przynajmniej pięciu lat, wpłynął znacząco na poprawę wizerunku kobiet w ciąży, co szybko odbiło się pozytywnie na ich samopoczuciu.

Ciężarne mamy, zauważone i docenione przez marki modowe i stylistów, zaczęły wręcz celebrować swój stan i bawić się różnymi stylizacjami. Już od kilku lat nie trzeba zakładać w ciąży koniecznie szerokiej sukienki w ósmym czy dziewiątym miesiącu ciąży, a wręcz przeciwnie – można ubrać się w obcisłą tunikę w biskupim lub kobaltowym kolorze, założoną do dżinsów z ciążowym pasem, który chowa się pod wierzchnią warstwą ubrania, w dodatku z umiarkowanym dekoltem i biżuterią, by w efekcie końcowym wyglądać… seksownie!

Ruch, pielęgnacja i zabawa  modą – oto tylko niektóre z dobrych sposobów na piękną i bezstresową ciążę!

(3głosów, średnia: 4,67 z 5)
Loading...
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Miłość, Seks, Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse. Na każdym materiałem opublikowanym na KOBIECO.PL pracuje kilka osób aby treść czytała się jak najwygodniej i przede wszystkim żeby była przydatna i prawdziwa. Zapraszamy do polubienia naszego fanpage aby być na bieżąco najnowszymi publikowanymi treściami na naszym portalu.

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.