Płatki to popularne danie na śniadanie. Dlaczego płatki owsiane, orkiszowe, czy jaglane tak naprawdę nadają się do zjedzenia i w czym pomagają?

Owies na zdrowy układ krwionośny

Płatki owsiane, czyli popularna owsianka to chyba najbardziej znane danie na śniadanie. I słusznie, ponieważ ma wiele zalet. Przede wszystkim syci na długo dzięki zawartości węglowodanów złożonych oraz błonnika. Są zatem polecane kobietom, które chcą schudnąć i znaleźć jakąś alternatywę dla pieczywa codziennie na śniadanie. Płatki owsiane zawierają witaminy z grupy B, w tym kwas foliowy, witaminę E, cynk, fosfor, żelazo, potas, wapń. Są idealne dla wszystkich na śniadanie, dla dzieci, starszych osób, mężczyzn, ale wydaje się, że najbardziej służą kobietom, które powinny dbać o poziom kwasu foliowego oraz żelaza, które tracą co miesiąc i w czasie ciąży.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Fitella - płatki owsiane z jabłkiem i cynamonem firmy Food Care

Płatki owsiane mają właściwości odtruwające, usuwają toksyny z układu pokarmowego, zmniejszają poziom złego cholesterolu. Na śniadanie warto wybierać płatki jak najmniej przetworzone. Są to płatki zwykłe. Ich przygotowanie czy to na wodzie, czy na mleku zajmie nieco więcej czasu niż przygotowanie innych płatków, ale warto ze względu na większą korzyść odżywczą.

Płatki orkiszowe czy jaglane?

Nie trzeba wybierać pomiędzy płatkami orkiszowymi, jaglanymi czy owsianymi. Wskazane jest jeść je zamiennie! Wszystkie je można przygotować na wiele różnych sposobów, tak jak smakuje najbardziej, na słodko z owocami albo na słono. Orkisz to zamiennik zwykłej pszenicy, choć jest jej odmianą, dlatego nie jest polecany osobom nietolerującym glutenu. Ma ciekawy, orzechowy smak, wyróżniający go wśród innych zbóż, dlatego jest ciekawą odskocznią od nudnych śniadań.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Płatki owsiane pełnoziarniste Secret firmy Malvit

Jest to pokarm zawierający dużą ilość tłuszczu, białka i węglowodanów, odpowiedni dla osób aktywnych fizycznie. W sklepach dostępne są również płatki jaglane, lecz znacznie więcej korzyści przynosi spożywanie kaszy jaglanej w normalnej postaci. Płatki jaglane są dość wysoko przetworzone i zawierają mniej składników odżywczych, podczas gdy kasza jaglana smakuje wyśmienicie i jest źródłem żelaza.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.