Dużo się o niej mówi i wiele od niej wymaga. Ale czym tak naprawdę powinna być nasza motywacja? Dokładne poznanie zasad jej działania sprawi, że dużo łatwiej z jej udziałem będziemy zdobywać wyznaczone cele i dążyć do osiągnięcia wymarzonego sukcesu, a także doskonale radzić sobie z pojawiającymi się porażkami.

motywacja-wewnetrzna

Motywacja zewnętrzna kontra motywacja wewnętrzna

Zasadniczo motywację możemy podzielić na zewnętrzną i wewnętrzną. Wykonywane czynności oraz stopień naszego zaangażowania w nie jest bezpośrednio związany z rodzajem przejawianej motywacji. Najogólniej rzecz ujmując motywacja zewnętrzna to wszystko to, co prowadzi nas do wyznaczonego celu. To także wszystkie środki, które ułatwiają nam jego osiągnięcie.

Motywacja zewnętrzna jak sama nazwa wskazuje jest bardziej powierzchowna. Możemy powiedzieć, że wykazujemy ją wyłącznie po to, aby uzyskać jakąś ważną dla nas korzyść, coś, na czym nas zależy. Jest ona również dużo mniej trwała od motywacji wewnętrznej, która wyznacza nasz cel. To jest właśnie wszystko to, do czego dążymy. Z motywacją wewnętrzną związana jest również nasza hierarchia wartości.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Pozytywne nastawienie a motywacja

Wykazujemy ją, dlatego, że chcemy czegoś, co wynika z naszych głębokich przekonań. To właśnie ona determinuje większość podejmowanych przez nas decyzji. Jest również dużo silniejsza niż motywacja zewnętrzna. Aby rozwinąć ją w sobie musimy być w pełni przekonani do tego, że cel, o który walczymy jest dla nas dobry, zgodny z wartościami reprezentowanymi przez nas.

Stawiamy na wewnętrzną motywację

Aby aktywność fizyczna zaistniała w naszym życiu na stałe musimy przekuć ją w motywację wewnętrzną, czyli uświadomić sobie, że jest środkiem prowadzącym do uzyskania wartości ważnej w naszym życiu, jaką jest zdrowie. Wówczas, kiedy to zrozumiemy mamy szansę nie tylko na to, aby rozpocząć ćwiczenia, ale również na to, aby w tym postanowieniu wytrwać. Warto, więc uświadomić sobie najważniejsze korzyści dla naszego zdrowia płynące z regularnych treningów.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Silna motywacja do treningów

Czasami przydatnym rozwiązaniem jest wypisanie ich na kartce papieru i powieszenie w widocznym miejscu, po to, aby „aktywnie” przypominały nam, w jakim celu podejmujemy trud związany z ćwiczeniami. Pamiętajmy, że kondycja fizyczna ma znaczenie nie tylko dla naszego zdrowia fizycznego, ale również zdrowia psychicznego, które jest niezwykle ważne dla naszego prawidłowego funkcjonowania.

PODZIEL SIĘ
(4głosów, średnia: 3,50 z 5)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Miłość, Seks, Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse. Na każdym materiałem opublikowanym na KOBIECO.PL pracuje kilka osób aby treść czytała się jak najwygodniej i przede wszystkim żeby była przydatna i prawdziwa. Zapraszamy do polubienia naszego fanpage aby być na bieżąco najnowszymi publikowanymi treściami na naszym portalu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.