Ryż – kalorie. Ryż uchodzi za danie dietetyczne i polecany jest na diecie. To również zaraz po ziemniakach najczęściej używany w Polsce dodatek do dań obiadowych.

Czy ryż jest zdrowy?

Na to pytanie wielu ludzi odpowiada – oczywiście. Jednak czy na pewno jest to prawda? Okazuje się, że wszystko zależy od tego jaki ryż zjadamy. Ten najprostszy ryż, łuskany biały, wcale nie jest tak zdrowy, jak się sugeruje. Poprzez proces produkcji biały ryż pozbawiony jest większości pożytecznych składników. Tym sposobem na talerzu lądują głównie węglowodany proste i błonnik. Ryż zwykły biały ma dość wysoki indeks glikemiczny. Na szczęście błonnik działa w ten sposób, że na dłużej pozwala zachować uczucie sytości. Dlatego ryż jest stosowany do wielu diet.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Ile kalorii ma krupnik?

Jednakże stosując ją lepiej wybrać ryż niełuskany lub w ciemnym kolorze. Im ciemniejszy ryż, niekiedy nawet czarny, tym wyższa zawartość antocyjanów, substancji o działaniu antynowotworowym. Również zawartość składników mineralnych i witamin w takim ryżu jest znacznie wyższa. Ryż czarny zawiera między innymi o wiele większą ilość żelaza, witamin z grupy B, witaminy E. W znacznie lepszy sposób wpływa na poprawę wzroku niż na przykład borówka amerykańska.

Ryż – kalorie

Ryż traci kalorie, gdy jest ugotowany, ponieważ zwiększa swoją objętość. Najzwyklejszy ryż biały ugotowany to około 120 kalorii w porcji 250 gramów, a ryż jaśminowy – 160 kalorii. Ryż pełnoziarnisty i brązowy to w takiej samej ilości wartość 180 kalorii. Popularny ostatnimi czasy, lecz niestety wciąż dość drogi ryż dziki to w porcji 250 gramów 160 kalorii. Inny rodzaj wartościowego ryżu, czyli ryż czarny ma największą ilość kalorii w tej samej porcji, bo około 240 kalorii.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Brzoskwinie – kalorie

Najmniej kalorii będą miały płatki ryżowe, w jednej porcji około 60 kalorii. Jak widać nie ma wielkiej różnicy pomiędzy kalorycznością poszczególnych gatunków ryżu, a z pewnością liczba ta nie wpłynie znacząco na dzienny bilans energetyczny. Za to zdecydowanie więcej korzyści przynosi zjadanie ryżu czarnego i pełnoziarnistego, niż łuskanego.

PODZIEL SIĘ
(2głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Miłość, Seks, Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse. Na każdym materiałem opublikowanym na KOBIECO.PL pracuje kilka osób aby treść czytała się jak najwygodniej i przede wszystkim żeby była przydatna i prawdziwa. Zapraszamy do polubienia naszego fanpage aby być na bieżąco najnowszymi publikowanymi treściami na naszym portalu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.