Słonecznik – kalorie. Nasiona i orzechy to bardzo potrzebne w naszej diecie, lecz często pomijane produkty spożywcze. Warto wprowadzać je do diety ze względu na to, że dostarczają przede wszystkim wartościowych tłuszczów.

Wartości odżywcze ziaren słonecznika

Najpopularniejszymi i najłatwiej dostępnymi nasionami są ziarna słonecznika. Słonecznik jest bardzo interesującą rośliną choćby ze względu na to, że ma silne właściwości oczyszczające. Wszędzie tam gdzie rosną słoneczniki gleba jest czysta. Właściwości te są do tego stopnia zaawansowane, że słoneczniki słyną nawet z możliwości pochłaniania promieniowania radioaktywnego.

Sadzone są tam, gdzie przekracza ono normy. Nasiona słonecznika są dla nas bardzo wartościowe, szczególnie regularnie zjadane. W słoneczniku znajdują się duże ilości witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, witamina A i E, przeciwutleniacze, pomagające zachować młodość, oraz witamina D. Słonecznik jest źródłem naturalnego magnezu, na którego brak cierpi dziś większość ludzi ze względu na stresujący tryb życia. Znajduje się tu również cynk miedź, mangan i selen. Ziarna słonecznika to oczywiście również źródło pożytecznych tłuszczów, Omega 3 i Omega 6.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Przyprawy i zioła na odchudzanie

Słonecznik – kalorie

Nasiona słonecznika są wysoko kaloryczne. Łyżeczka nasion łuskanych to 60 kalorii, a cały słonecznik niełuskany średniej wielkości to 560 kalorii. Biorąc pod uwagę, że łuskanie słonecznika czy też zajadanie się nim jest dość wciągającym zajęciem, lepiej uważać, by nie przesadzić. Ponadto pewną wadą nasion słonecznika jest to, że zawierają więcej kwasów Omega 6 niż Omega 3, podczas gdy powinny być one spożywane w odpowiednich proporcjach.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Ile kalorii ma nektarynka? SPRAWDŹ!

Nadmiar kwasów Omega 6 nie jest korzystny dla organizmu. To kolejny powód, dla którego lepiej nie objadać się słonecznikiem. Jednak spożywany od czasu do czasu, na przykład 2 – 3 razy w tygodniu nie powinien w niczym zaszkodzić. Słonecznik nie powoduje tycia, ponieważ zawiera fitosterole rozkładające tłuszcz, ponadto nie zawierają prostych węglowodanów, a to one są w większej mierze odpowiedzialne za przybieranie na wadze.

PODZIEL SIĘ
(5głosów, średnia: 4,80 z 5)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Miłość, Seks, Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse. Na każdym materiałem opublikowanym na KOBIECO.PL pracuje kilka osób aby treść czytała się jak najwygodniej i przede wszystkim żeby była przydatna i prawdziwa. Zapraszamy do polubienia naszego fanpage aby być na bieżąco najnowszymi publikowanymi treściami na naszym portalu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.