Osteoporoza dotyka aż bagatela 10 milionów ludzi na świecie, najczęściej chorują na nią osoby starsze które niezbyt wystarczająco dbały o poziom wapnia w organizmie a gdy nadeszła starość jest już za późno… Oto domowe sposoby na wzmacnianie kości:

osteoporoza

1. Ocet winny źródłem wapnia

Dodając ocet winny dostarczamy do organizmu dużą porcję wapnia a tym samym obecność tego rodzaju wapnia w organizmie wspiera wchłanianie wapnia z innego rodzaju produktów spożywczych. Dodawaj zatem ocet winny do sałatek.

2. Tofu wzmocni Twoje kości

Jedzenie soi świetnie wpływa na zwiększenie gęstości kości. Systematyczne spożywanie soi przywróci równowagę hormonalną Twojego organizmu. A wiesz, że kobiety dużo częściej chorują na osteoporozę? są dużo bardziej nasrożone na tę chorobę. Zadbaj o kości już dziś!

3. Papierosy przyczyną osteoporozy

Palenia zabija to wie każdy ale nie każdy wie, że palenie papierosów ma wpływ na nasze kości. Palenie przyspiesza menopauzę u kobiet która niesie ze sobą inne zagrożenia. Opóźniając menopauzę opóźniasz ryzyko innych chorób.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Syrop glukozowo-fruktozowy, czyli wróg zdrowia i smukłej sylwetki

4. Właściwa prawidłowa waga

Kojące na kości jest utrzymywanie odpowiedniej wagi ciała, niedowaga lub nadwaga są tak samo groźne i potrafią doprowadzić do przewlekłych chorób. Ze względu na ograniczoną gibkość kości, nadwaga wydaje się być groźniejsza. U osób otyłych częściej dochodzi do złamań które osłabiają kości na całe życie. Zatem dbaj o prawidłową wagę!

5. Czerwona koniczyna w walce o zdrowie kości

Włączenie do życia czerwonej koniczyny zmniejsza ryzyko zachorowania na osteoporozę. Czerwona koniczyna ma takie samo działanie jak soja. Działanie koniczyny z dużym powodzeniem stosuje się w tradycyjnym ludowym leczeniu.

6. Ryby na osteoporozę

Naturalna hodowla ryb potrafi zdziałać cuda w naszym organizmie, szczególnie jeśli jest to Łosoś. Ryba ta zawiera bardzo dużo witaminy D oraz kwasów Omega3. Zacznij przeciwdziałać osteoporozie już dziś, włącz ryby z naturalnej hodowli do swojej diety.

7. Ćwiczenia na zdrowe kości?

Naukowo udowodniono, że osoby które miały w swoim życiu wiele wspólnego z aktywnością fizyczną, rzadziej chorują na choroby kości. Wzmocnione i dobrze wytrenowane mięśnie są najlepszą ochroną dla kości, działają jak pancerz!

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Trening w czasie choroby

8. Alkohol na lepsze wchłanianie wapnia

Potwierdzone zostało, że małe ilości alkoholu potrafią poprawić wchłanianie wapnia który bardzo lubią Twoje kości, jednak nadmiar alkoholu potrafi ten efekt odwrócić o 180 stopni. Okazjonalne wypicie lampki wytrawnego wina dobrze wpłynie na funkcjonowanie organizmu.

9. Szpinak na zdrowe, mocne kości

Witaminy i minerały mają największy wpływ na jakość Twoich kości, włączają do diety i codziennego życia szpinak przyczynisz się do wzmocnienia wszystkich kości i chrząstek w Twoim ciele – warto!

10. Ziołolecznictwo – Pluskwica groniasta na kości

Naukowcy określają Pluskwicę jako środek podobny do soi. Szczególnie kobiety chcące zmniejszyć ryzyko zachorowania na osteoporozę powinny włączyć Pluskwicę do diety. Pluskwica minimalizuje także objawy menopauzy.

11. Suplementy na osteoporozę

Apteki wręcz pękają w szwach od suplementów wapnia. Warto wybierać jedynie takie suplementy które zawierają wysokiej jakości wapń i kiedy jego stężenie jest odpowiedni duże.

 

PODZIEL SIĘ
(17głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Miłość, Seks, Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse. Na każdym materiałem opublikowanym na KOBIECO.PL pracuje kilka osób aby treść czytała się jak najwygodniej i przede wszystkim żeby była przydatna i prawdziwa. Zapraszamy do polubienia naszego fanpage aby być na bieżąco najnowszymi publikowanymi treściami na naszym portalu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.