Chociaż większość pracy grafików i ilustratorów opiera się na mockupach i wirtualnych wizualizacjach, to jednak czasami konieczne może być zrobienie zdjęć własnych wydruków czy produktów z Twoimi projektami.

Słowem wtedy, gdy chcesz pokazać, jak one rzeczywiście wyglądają – na konkretnym papierze czy na przykład na różnych akcesoriach takich ja biżuteria.

Czasami też zrobienie zdjęcia jest praktyczniejsze niż wizualizacji. Zajrzyj do tego artykułu, aby przekonać się, że robienie zdjęć produktowych może być całkiem proste.

jak-wykonac-zdjecia-swoich-ilustracji-plakatow-czy-produktow

Dlaczego warto nauczyć się robić dobre zdjęcia produktowe?

Spis treści

Dobre zdjęcia – podobnie jak dobre ilustracje i grafiki – sprzedają. To właśnie fotografia Twoich produktów może być tym, co przesądzi o tym, że klienci wybiorą Twoją ofertę. Jeśli masz swój własny sklep online, to Twoi klienci będą chcieli zobaczyć nie tylko rendery tego, co sprzedajesz, ale także jak to naprawdę się prezentuje – krótko, co otrzymają po zakupie.

Tutaj z pomocą przychodzi fotografia produktowa, która dobrze wykonana może zadziałać jak as w rękawie. I wbrew pozorom wykonanie dobrych fotografii produktowych nie jest wcale takie trudne i nie wymaga od razu wynajmowania czy tworzenia całego studia.

Fotografia produktowa – co będzie potrzebne?

Fotografia produktowa ma tę przewagę nad pozostałymi studyjnymi rodzajami zdjęć, że nie wymaga od razu dużej, osobnej przestrzeni. Możesz szybko zamienić swoją pracownię, w której na co dzień tworzysz swoje projekty w mini studio do zdjęć produktowych. Co więcej, część sprzętu jest bardzo mobilna, więc możesz z nim pojechać do klienta. Kto wie, może ogarniesz sobie drugą specjalizację, która stanie się dodatkowym źródłem dochodu.

Wracając jednak do planowania promowania własnych produktów podstawowym akcesorium, które umożliwi Ci wykonywanie zdjęć produktowych pozbawionych nieprzyjemnych cieni jest namiot cieniowy. W nim mieszczą się lampy LED, które pozwalają na uzyskanie gotowego miniaturowego studia fotograficznego.

Zmieścisz w nim co prawda mniejsze przedmioty, ale przy boku 60 cm możliwe jest przykładowo zbliżenie nadruku na t-shircie. Jeśli potrzebujesz większej przestrzeni możesz skorzystać ze stołów bezcieniowych bądź gotowych zestawów bezcieniowych. W przypadku stołów konieczna będzie lampa studyjna LED.

Fotografia produktowa dla grafików i ilustratorów – jaki aparat?

Fotografia produktowa wymaga dużej szczegółowości obrazów – a w przypadku korzystania z nich na dużych materiałach reklamowych, także o dużej rozdzielczości. Tutaj najlepszym wyborem będą aparaty cyfrowe Sony z pełnoklatkowym sensorem. Dodatkowo dzięki swoim matrycom umożliwią swobodną pracę z głębią ostrości, co przyda się, gdy zechcesz za pomocą nieostrości podkreślać niektóre elementy swoich produktów.

Do prostych zdjeć produktowych, gdy zdarza Ci się wykonywać je sporadycznie, pomocny będzie zaawansowany aparat kompaktowy Sony, który ma tę przewagę nad smartfonem, iż umożliwia wykonywanie bardziej zróżnicowanych ujęć dzięki zmiennoogniskowemu obiektywowi.

Duży jak na tę klasę sprzętu 1-calowy sensor wciąż zachowuje odpowiednią szczegółowość obrazów, w szczególności, jeśli planujesz tylko ich publikację w sieci (przykładowo dla Twojego sklepu online).

0 Udostępnień
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse.