Ilu ludzi tyle różnych opinii i sposobów na odchudzanie. Należy jednak pamiętać, że to co pomogło komuś, nie musi pomóc innej osobie – po prostu każdy jest od siebie różny. Niektóre mity na temat diety są wręcz szkodliwe.

Aby schudnąć trzeba wyrzucić cały tłuszcz z diety

Tłuszcz sprawia, że rośnie brzuch… otóż nie! To węglowodany, a raczej ich nadmiar sprawiają, że w naszym organizmie gromadzi się nadmiar tkanki tłuszczowej. Tłuszcz jest natomiast obok węglowodanów i białek potrzebnym składnikiem jedzenia. Zachowanie umiaru i równowagi pomiędzy tymi trzema jest kluczem do zachowania odpowiedniej wagi. Przesadzanie z nimi natomiast prowadzi do zaburzeń zdrowotnych. Warto jeszcze zwrócić uwagę na to, jaki zjadamy tłuszcz. Współcześnie więcej jemy tłuszczów nasyconych, zwierzęcych, przetworzonych.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Trening w czasie choroby?

Niebezpieczne są tak zwane tłuszcze trans, czyli wysoko przetworzone oraz tłuszcze spalone, wielokrotnie używane. Znajdują się w takich daniach jak fast foody, chipsy, krakersy, słone przekąski. O wiele korzystniejsze dla zdrowia są tłuszcze nienasycone, pochodzące z ryb, nasion, oliwy, awokado czy orzechów. Znajdują się również w olejach z pierwszego tłoczenia. Nic nie szkodzi na przeszkodzie by zjadać tłuszcz zwierzęcy, czyli na przykład masło, smalec, trzeba to robić jednak z umiarem i w odpowiednich proporcjach z tłuszczami nienasyconymi.

Aby mieć piękne mięśnie trzeba jeść dużo białka

Białko jest budulcem komórek i jest niezbędne do przyrostu tkanki mięśniowej. Jednak spożywanie nadmiaru białka nie służy i wcale nie pomaga mięśniom rosnąć. Kluczem do tego jest zestaw odpowiednich aminokwasów. Natomiast jedzenie zbyt dużej ilości batonów proteinowych, kurczaka i mięsa doprowadza często nawet do uszkodzeń narządów wewnętrznych. Wszystko dlatego, że białko w nadmiarze odkłada się na nerkach i wątrobie, powodując zaburzenia pracy tych bardzo ważnych narządów. Dlatego warto pamiętać, że o ile białko jest ważne w diecie, to lepiej z nim nie przesadzać i nie zjadać go więcej na rzecz tłuszczów i węglowodanów.

0 Udostępnień
(4głosów, średnia: 4,25 z 5)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Miłość, Seks, Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse.

1 KOMENTARZ

  1. Najgorszy mit jest taki, że ie możesz jeść po 18 pod warunkiem, że idziesz spać o godzinie 21. Ale bądźmy szczerzy. Ilu z nas chodzi spać o tej godzinie? No i właśnie dlatego zasada nie jedzenia po 18 jest w ogólności mitem i nie należy się do niej stosować. Jedz na 3 godziny przed snem. Jeżeli idziesz spać o 24, to powinieneś ostatni posiłek możesz zjeść o godzinie 21. Jeżeli idziesz spać o 2, to ostatni posiłek powinieneś zjeść o godzinie 23. Ta zasada jest o wiele bardziej racjonalniejsza i sprzyja normalnemu i prawidłowemu odchudzaniu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.