By się dobrze uczyć, każdy młody człowiek potrzebuje bezwzględnie odpowiedniej motywacji. Dorośli mają ukształtowany system własnych możliwości, czego nie sposób powiedzieć o dziecku w wieku szkolnym.
Spis treści
W tym okresie najbardziej kształtuje się świadomość, iż stosowne bodźce są w stanie wymóc na młodym człowieku samodyscyplinę i zaangażowanie w to, co akurat robi.
Odpowiednie argumenty
Istotny i bardzo widoczny wpływ ma motywacja podczas nauki. Czasem kilka odpowiednich, rozsądnych i mądrych zdań wypowiedzianych w kierunku ucznia, potrafi zdziałać cuda.
I wcale tu nie chodzi o przemądrzałość ze względu na to, że jesteśmy dorośli i bardziej doświadczeni.
Trzeba pokazać w prawidłowy sposób, iż nasza praktyka życiowa dowodzi prawdziwości tego, co mówimy i przekazujemy dziecku. Tylko wówczas pojmie ono, że nasze słowa nie są wyłącznie czczą paplaniną.
Praca zawsze przynosi efekty
Dziecko musi mieć również świadomość, iż na każdy możliwy w przyszłości sukces trzeba zapracować, a im szybciej tą pracę się rozpocznie, tym pewniejsze i bliższe będą widoczne jej rezultaty.
Jeśli na pewnym etapie młody człowiek zaprzestanie edukacji i zaniknie jego chęć poznawcza, to zatrzyma się tym samym jego rozwój. Dziecko musi wiedzieć także, iż im więcej się będzie przykładało do nauki, tym większe to przyniesie efekty w jego dorosłym życiu.
Powodzenia wzmagają chęci
Drobne sukcesy także motywują. Dobre stopnie, pomyślnie zaliczane egzaminy, czy też bogactwo wiedzy zdobywanej w szkole potęgują chęć dalszego wzbogacania swojej osobowości oraz świadomość dodatnich konsekwencji z jej przyswajania.
Umieć wygrywać z samym sobą
Jest jeszcze jedno zagadnienie niezmiernie ważne w procesie motywacji. To umiejętność wygrywania z samym sobą, przezwyciężanie własnych słabości. Poprzestawania na szybkich przyjemnościach do niczego dobrego nie zaprowadzi.
Zawsze lepiej smakuje sukces okupiony ciężką pracą, w którą włożyliśmy mnóstwo czasu, energii oraz zaangażowania. Tylko takie rezultaty pamięta się najdłużej.