Choć kraj nad Wisłą nigdy nie był uznawany za kolebkę mody, to od jakiegoś czasu można zaobserwować coraz większe zainteresowanie polskimi markami odzieżowymi i projektantami. W ubraniach od rodzimych twórców na największych imprezach pojawiały się już gwiazdy takie jak Justin Bieber, Kate Moss czy Rihanna, a sklepy krajowych brandów wywołują niemałe zainteresowanie wśród konsumentów w Europie i poza jej granicami.

Od firmy rodzinnej do potentata w handlu detalicznym

lpp_-_polska-odziez-podbija-swiat

Spółką, która świetnie radzi sobie na zagranicznych rynkach zbytu jest https://www.lppsa.com. Trójmiejska firma rodzinna, która działa w branży od blisko 30 lat i zatrudnia ok. 14 000 osób to prawdziwy potentat w sprzedaży detalicznej. Jej brandy, czyli Reserved, Mohito, Sinsay, Cropp i House dostępne są już w dwudziestu krajach.

Spory sukces spółka odnotowała przy okazji otwarcia pierwszego sklepu (Reserved) w Tel Awiwie – o tłumach na otwarciu pisały nie tylko polskie media, ale także te zagraniczne. Nie dziwi więc, że w planach jest uruchomienie kolejnych salonów. Dla przedsiębiorstwa to nie pierwszyzna – LPP ma setki sklepów w krajach Europy Środkowej i Wschodniej (m.in. w Rosji, na Ukrainie, na Węgrzech, w Czechach czy na Słowacji) i coraz chętniej otwiera się na inne rynki, np. azjatyckie i afrykańskie.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Jak dobrać sukienkę do typu figury

Zagraniczni konsumenci doceniają przede wszystkim oryginalność brandów LPP oraz działalność społeczną firmy, która opiera się m.in. na promowaniu ekologicznej sprzedaży. Na tym nie koniec sukcesów, bo przedsiębiorstwu udało się zaprosić do współpracy takie gwiazdy jak Kate Moss czy Cindy Crawford.

Od bloga do ulubionej marki gwiazd

Sukces LPP nie oznacza oczywiście, że tylko duże marki mają szansę na zagraniczny rozgłos. Odpowiedni marketing i dobór grupy docelowej mogą pomóc osiągnąć sukces. Tak było w przypadku niewielkiej marki Local Heroes, którą założyły dwie młode dziewczyny – Areta Szpura i Karolina Słota.

Jedna była blogerką, druga fotografką. Oryginalny i rozpoznawalny design, charakteryzujący się zabawnymi napisami w języku angielskim spowodował, że Local Heroes zainteresował się sam Justin Bieber.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Cierpliwość i pasja, czyli haft koralikowy

Wystarczyło, że gwiazda popu przespacerowała się w oryginalnej koszulce Polek, a każdy nastolatek i nastolatka chciał nosić produkty tej marki. Dziś Local Heroes otrzymują zamówienia z całego świata, a w ich ubraniach i akcesoriach prezentują się w social mediach takie celebrytki jak Rihanna, Rita Ora czy Cara Delavigne.

Projektantki księżnej Kate i Kim Kardashian

O ogromnym sukcesie można mówić też w przypadku polskich projektantów. Tworzone przez nich ubrania noszą nie tylko celebryci, ale także… księżne! W 2017 roku w sukience projektu Gosi Baczyńskiej zaprezentowała się księżna Cambridge, czyli Kate Middleton. W ubraniach Magdy Butrym na Comic Conie w Sao Paulo pojawiła się zdobywczyni Oscara, Alicia Vikander.

W kreacjach projektantki widziano też najpopularniejszą obecnie modelkę, czyli Kendall Jenner oraz jej równie znaną starszą siostrę, Kim Kardashian. Z kolei Ewa Minge może pochwalić się współpracą z piosenkarką Cheryl Cole, a Krzysztof Stróżyna z Lady Gagą. Jak widać, polska moda ma się całkiem nieźle!

1 Udostępnień
(Brak głosów)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Miłość, Seks, Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.