Czy można określić zapotrzebowanie energetyczne na podstawie wykonywanego zawodu? W pewnym sensie tak! Oczywiście praca to tylko składowa naszych codziennych aktywności, a jednak z pewnością, czego innego potrzebuje Twój organizm, jeśli z zawodu jesteś księgową, a czego innego, gdy pracujesz na budowie.

Co w takim razie powinno znaleźć się w jadłospisie osób, których zawód wiąże się głównie z pracą przy komputerze?

Umysł na najwyższych obrotach…

dieta-w-biurze

Jeśli jesteś pracownikiem biurowym, to co prawda Twoje ciało ma mało ruchu, ale nie zapominaj, że umysł działa na najwyższych obrotach. Podejmujesz wiele decyzji, analizujesz, wyliczasz, gromadzisz oraz przetwarzasz informacje.

Pewnie czasem z tego powodu odczuwasz, jakby wręcz parowała Ci głowa, a może nawet po całym dniu doskwiera Ci ból. To ewidentny znak, że jesteś przeciążony. Złe samopoczucie może też wynikać ze źle dobranej diety.

Poszukując spersonalizowanego i bardzo precyzyjnie ułożonego jadłospisu, możesz skorzystać z pomocy specjalisty dietetyki. Jeśli uważasz jednak, że wystarczą Ci ogólne wskazówki, do których chciałbyś się dostosować, by zwiększyć swoją wydajność w ciągu dnia, to czytaj dalej!

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Skąd wziął się fenomen cateringu dietetycznego?

Odpowiednie nawodnienie

Chcesz mieć rześki umysł i wpadać na świetne pomysły? Regularnie nawadniaj organizm! Najlepiej miej ciągle pod ręką dobrej jakości wodę mineralną. Pij jej około 1,5 – 2 litry dziennie. Doskonale sprawdzą się też ziołowe herbaty, które pomagają pozbyć się stresu np. melisa, mięta, pokrzywa lub rumianek. Nie nadużywaj kawy.

Co prawda kofeina w niej zawarta działa pobudzająco, ale nie powinieneś pić więcej niż 4 filiżanki dziennie, ponieważ powyżej tej ilości jest ona niebezpieczna dla zdrowia. Może powodować niemiłe objawy np. kołatanie serca, bóle brzucha lub tzw. zdenerwowanie kofeinowe. Uważaj też, by nie przesadzić z czarną herbatą, która również zawiera kofeinę, a także wysusza układ pokarmowy.

Dieta wspomagająca pracę mózgu

Na pracę mózgu doskonale wpływają orzechy, daktyle, figi i pestki dyni. Dobrze mieć je pod ręką, zwłaszcza gdy nachodzi Cię chęć przekąszenia czegoś słodkiego. To oznaka, że masz chwilowy spadek energii i Twoje ciało domaga się doładowania w postaci kalorii. Mimo wszystko unikaj słodyczy.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Mięśniaki czyli niezłośliwe guzy macicy - SPRAWDŹ KONIECZNIE!

Pracownicy biurowi są bardziej narażeni na gromadzenie się zapasów tłuszczu w obrębie brzucha, co wynika z większej tendencji do sięgania po tzw. bomby kaloryczne, czyli np. czekoladę, pączka, fast food czy coca-colę. Nadmiar prostego cukru nie jest spalany, gdyż większość dnia siedzisz.

Oczywiście masz spore zapotrzebowanie na glukozę w czasie zwiększonego wysiłku umysłowego i nie musisz rezygnować z węglowodanów, dlatego dobrym pomysłem jest owoc, który dostarczy Ci cukru, a jest zdecydowanie zdrowszy – jabłko, gruszka, banan, śliwka lub mandarynka. Do diety warto włączyć także awokado,które zwiększa dopływ krwi do mózgu i obniża ryzyko chorób serca.

Korzystnie na Twoje samopoczucie wpłyną warzywa liściaste np. szpinak, sałata, brukselka czy brokuł, które są bogate w żelazo. Dzięki temu zapobiegniesz zmęczeniu, senności i poprawisz koncentrację. Możesz wspomóc się też kiełkami pszenicy, które zawierają lecytynę odpowiedzialna za lepsze zapamiętywanie. Znajdziesz w nich również potas, który przyśpiesza procesy myślowe.

1 Udostępnień
(Brak głosów)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse.