Sportowcy są tymi, z których wielu ludzi bierze za przykład. Jednak i oni nie są świętoszkami i zdarza im się popełniać błędy, najczęściej wynikające z zaniedbania, a nie z niewiedzy. Jakie są największe błędy?

Błędy dietetyczne

Sport to duża część życia dla wielu, niemniej jednak każdy czasem się śpieszy. W tym pośpiechu często nie zjadamy śniadania, masz właśnie okazję poznać: przepisy na zdrowe fit śniadanie.

Dla sportowców, nie jadanie śniadań jest nawet bardziej dotkliwe niż dla przeciętnego człowieka.

jakie-bledy-popelniaja-sportowcy

W czasie ćwiczeń spalane są węglowodany, a gdy ich zabraknie, trening jest nieefektywny. I to okropne burczenie w brzuchu! Uzupełnienie kalorii na prędce za pomocą batonów, to prosta droga do otyłości.

Innym błędem sportowców, jest zjadanie ogromnej ilości białka. Robią to w dobrej wierze, aby zwiększyć masę. Jednak po chwilowym boomie na diety białkowe, aktualnie się od nich odchodzi.

Zbyt dużo białka – to mniej sprawna praca nerek i wątroby a nawet ich trwałe uszkodzenie! Jeszcze gorzej sytuacja prezentuje się, gdy opętani rządzą idealnego ciała sportowcy, unikają spożywania zdrowych kwasów tłuszczowych. Tymczasem są one im niezbędne dla prawidłowego rozwoju mięśni.

Problem z elektrolitami

Innym problemem sportowców jest to, że nie zawsze dbają o odpowiednie nawodnienie organizmu. Jako osoby intensywnie pocące się, powinni oni spożywać o wiele więcej płynów niż przeciętny człowiek w ciągu doby.

Wraz z potem tracą również elektrolity, niezbędne dla prawidłowego przewodzenia bodźców. Ich również nie uzupełniają, lub piją zwykłą wodę, która nie uzupełnia ich poziomu.

Tylko spożycie odpowiedniej ilości sodu i potasu, jest w stanie to zapewnić, zatem ważne jest spożywanie napojów izotonicznych i elektrolitowych, najlepiej naturalnych.

Wielu sportowców popełnia również błąd: nadmiernie spożywając alkohol. Pozbawia on elektrolitów w jeszcze bardziej dotkliwy sposób.

Przez to wyniki sportowe są znacznie zaniżone, w stosunku do tego, jakie mogłyby być.

Obniża się również samopoczucie człowieka, zmniejsza się chęć do rywalizacji. Ponadto, alkohol blokuje wchłanianie składników odżywczych oraz działanie na przykład kreatyny, przez co mięśnie wcale nie zwiększają swojej objętości.

0 Udostępnień
(6głosów, średnia: 3,83 z 5)
Loading...
Witam, mam na imię Maria i jestem nowym autorem na portalu Kobieco.pl. Mam nadzieję, że moje artykuły będą rzeczowe oraz na temat, na pewno Wam się spodobają. Zapraszam do lektury! e-mail: emka@op.pl