„Umbrella”, „We Found Love”, „Don’t Stop The Music” czy „Rude Boy” – oto jedne z najpopularniejszych hitów Rihanny, które przyniosły jej międzynarodową sławę. Piosenki, które znamy i lubimy, gościły na szczytach list przebojów i porywały tłumy na koncertach.
Mimo ośmiu płyt na koncie i licznych sukcesów artystka nie ogranicza się tylko do działalności muzycznej.
Piosenkarki na srebrnym ekranie
Spis treści
Rihanna ma na koncie występ w licznych teledyskach promujących jej twórczość (niektóre nawet samodzielnie wyreżyserowała, na przykład klip do „Don’t Stop The Music”), co jest normalną praktyką w świecie muzycznym.
Czasem występy w teledyskach sprawiają, że artyści estradowi mają ochotę na więcej i próbują swoich sił w Hollywood. Madonna, Jennifer Lopez, Barbra Streisand, Beyoncé Knowles to tylko niektóre z popularnych wokalistek, które występowały w filmach.
Trend ten jest wciąż aktualny, co pokazuje przykład Lady Gagi, która zagrała główną rolę w tegorocznej produkcji „Narodziny gwiazdy” u boku Bradleya Coopera.
Ma to odzwierciedlenie również w polskich realiach – na naszych ekranach mogliśmy oglądać niedawno Dodę w filmie „Pitbull. Ostatni pies” Władysława Pasikowskiego.
Rihanna jako aktorka w Hollywood
Rihanna poszła w ślady koleżanek po fachu i zaczęła występować w hollywoodzkich widowiskach. Jak na razie ogranicza się do ról epizodycznych – krótkich, acz zapadających w pamięć występów.
Jej role można podzielić na dwa typy: albo wciela się w samą siebie (film „Dziewczyny z drużyny 3” oraz autoironiczna komedia „To już jest koniec”) albo odgrywa rolę fikcyjnych postaci (widowisko science-fiction „Valerian i Miasto Tysiąca Planet”, komedia kryminalna „Ocean’s 8” czy ekranizacja gry w statki pod tytułem „Battleship: Bitwa o Ziemię”).
Jej filmografię uzupełniają role w serialach telewizyjnych i filmach dokumentalnych. Jednorazowo, przynajmniej dotychczas, Rihanna próbowała swoich sił w dubbingu – udzieliła swojego głosu jednej z postaci w animacji dla dzieci „Dom” z 2015 roku.
Rihanna i jej związki z marką Puma
Poza nieśmiałą próbą podbicia srebrnego ekranu Rihanna odnosi sukcesy jako ambasadorka i dyrektorka kreatywna marki Puma.
Artystka nie tylko występuje w reklamach znanej marki, nosi jej produkty, ale również samodzielnie projektuje ubrania i damskie buty Puma. To odróżnia ją od innych gwiazd, z którymi znane marki odzieżowe i obuwnicze chętnie nawiązują współpracę.
Jej kreacje charakteryzują neonowe barwy i niestandardowe połączenia kolorystyczne, np. miks bordowego i pomarańczowego, a także łączenie ze sobą znanych kształtów (Puma Suede Creepers) i pozornie niepasujących do siebie estetyk (Puma Fenty).
Wybrane specjalnie dla Ciebie: