Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Jeżeli decydujemy się aktywność fizyczną, to oprócz pierwszego posiłku, który znajdzie się na naszym talerzu, bardzo ważne jest też to, co zjemy po treningu.

Potrzeby pokarmowe każdego człowieka zależą przede wszystkim od stylu życia i rodzaju wykonywanej pracy. Jednak osoby aktywne fizycznie powinny zadbać o odpowiednią ilość węglowodanów, tłuszczów oraz białek w swojej diecie.

Kolorowy talerz

Jesteś fanem słonych przekąsek? Twoim kubkom smakowym z pewnością przypadnie do gustu połączenie świeżych warzyw z hummusem lub sosem przygotowanym na bazie jogurtu.

Co więcej, pokrojona w słupki marchewka, seler naciowy, ogórek czy kalarepka podane z wyrazistym dipem, nie tylko zaspokoi pierwszy głód, lecz także zapewni nam odpowiednią dawkę witamin oraz minerałów.

W roli sosu świetnie sprawdza się popularny ostatnio hummus, czyli pasta do smarowania przyrządzona z ugotowanych i przetartych nasion ciecierzycy lub własnoręcznie przygotowany sos jogurtowy.

Do jego wykonania wystarczy nam gęsty jogurt (np. grecki), którego smak wzbogacimy dzięki niewielkiej ilości soli, pieprzu, czosnku i np. pietruszki – wedle uznania. Unikajmy dostępnych w większości sklepów gotowych mieszanek, w których składzie najczęściej dominuje cukier, konserwanty i wysokokaloryczny majonez.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Gdzie najlepiej biegać?

Coś dla mięsożerców

suszona-wolowina

Dla miłośników mięsa idealną przekąską może okazać się suszona wołowina, która jest doskonałym źródłem białka oraz witamin i minerałów. Beef jerky to mięso wołowe, oczyszczone z tłuszczu i pokrojone na kawałki, a następnie ususzone.

Nawet jedna porcja suszonej wołowiny, posiada praktycznie identyczną ilość składników odżywczych co stek.  Podczas żucia, smak wołowiny jest stopniowo uwalniany, co pozwala na dostarczenie organizmowi uczucia sytości oraz pobudzenie kubków smakowych.

Nie da się ukryć, że suszona wołowina to nie tylko świetna i przede wszystkim pożywna przekąska, to także doskonały dodatek do gotowanych potraw. Jaki jest więc sekret beef jerky?

Podczas procesu suszenia producenci pozbawiają jej wody, a białko, witaminy i minerały przyjmują lekką i skondensowaną postać. Tak ususzoną wołowinę możemy mieć przy sobie przenosić specjalnych zabezpieczeń przez wiele dni.

Co więcej, nie musimy martwić się o jej zepsucie, należy jednak pamiętać, aby nie dopuścić do jej zamoknięcia. Suszona wołowina przekąska, która kusi swoim smakiem i zapewnia uczucie sytości. To także idealne źródło białka, witamin oraz minerałów niezbędnych do prawidłowej pracy mięśni i układu nerwowego.

No to chrup!

Jeżeli chcemy uzupełnić swoją dietę o produkty bogate w wielonasycone kwasy tłuszczowe, włączmy do niej orzechy oraz migdały. Wyżej wymienione kwasy pomogą nam w utrzymaniu wysokiej formy fizycznej, a także wpłyną pozytywnie na pracę układu nerwowego oraz układu krążenia.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Ab crack czyli nowy trend fitness! ZOBACZ O CO CHODZI!?

Sycąca przekąska składająca się z orzechów zaspokoi pierwszy głód, a także dostarczy nam porcję wartościowych kalorii. Jednak z uwagi na ich wysoką wartość energetyczną, lepiej ograniczyć ich ilość do np. jednej garści.

Który gatunek orzechów warto wziąć pod uwagę? Przede wszystkim orzechy włoskie, laskowe oraz brazylijskie, które są bogate w selen, nic nie stoi na przeszkodzie, aby wybrać niesolone pistacje lub migdały.

Nasz tryb życia, a także codzienna aktywność fizyczna i sposób, w jaki się odżywiamy, mają ogromny wpływ przede wszystkim na samopoczucie oraz wygląd. Dlatego powinniśmy zadbać o to, aby w naszej diecie nie zabrakło zdrowych i wartościowych posiłków. Pamiętajmy, że przygotowanie zdrowej i pożywnej przekąski nie musi być pracochłonne.

Koniecznie przeczytaj:

1 Udostępnień
(1głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse.