Czasami, szczególnie zimą, organizm tęskni do czegoś, co w mig doda energii. Najlepszym sposobem by uzupełnić poziom witamin jest skorzystanie z prostych przepisów na multiwitaminowe, domowe soki.

Burak niezbędny w każdym domu

Buraki są wyjątkowo zdrowe i smaczne. Nadają się idealnie do przygotowania smacznych soków, świetnie smakują z jabłkiem i marchewką. Buraki mają działanie antyrakowe ze względu na wysoką zawartość przeciwutleniaczy.

Są prawdziwą bombą witaminową. Ponadto mają działanie zasadotwórcze, przez co znacząco dodają energii i usuwają kiepskie samopoczucie.

Burak jest idealny dla sportowców, którzy zauważają, że po wypiciu soku z niego są bardziej wydajni.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Twój stan zdrowia pokazuje Twoja twarz!

koktajl-z-burakow

Burak zawiera duże ilości kwasu foliowego, dlatego jest świetny dla kobiet planujących zajście w ciążę oraz będących już w ciąży. Kwas foliowy jest odpowiedzialny za wzrost dobrego samopoczucia, ponieważ przyśpiesza tworzenie serotoniny.

Smaczne dodatki do koktajlu dla zdrowia i na… kaca.

Koktajle będące bombami witaminowymi to świetna przekąska oraz nadają się idealnie na rozpoczęcie dnia, szczególnie tego wyjątkowo aktywnego. Koniecznie sprawdź: jaki kwoktaj na śniadanie jest najlepszy! Wiele witamin dodają kiełki, które można miksować z innymi warzywami w blenderze.

koktajl-z-pietruszki

Koktajle przychodzą również na pomoc wszystkim tym, którzy poprzedniego wieczora przesadzili z alkoholem. Szczególnie pomocna jest wówczas woda kokosowa, doskonale uzupełniająca elektrolity.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Co robić, gdy dziecko się odwodni?

Można jej użyć zamiast wody do zrobienia pysznego koktajlu.Natomiast osoby, które przesadziły z jedzeniem powinny spróbować ratować się koktajlami z kawałkiem imbiru.

Doskonale przyśpiesza on przemianę materii, oraz pomaga pozbyć się wzdęcia, bólu brzucha. Podobnie jak kurkuma, podnosząca odporność i chroniąca przed nowotworami.

Idealnym dodatkiem do wszelkiej maści koktajli, jest nasza rodzima pietruszka, która zimą rośnie na parapetach wielu kuchni. Zobacz: jak zrobić herbatkę z pietruszki!

Dostarcza duże ilości witaminy C, przeciwutleniaczy. Innym delikatnym i smacznym dodatkiem do wspaniałych koktajli, może być jarmuż, zwany czasami najzdrowszym warzywem.

0 Udostępnień
(6głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Alicja P.
Interesuję się psychologią stosunków międzyludzkich. Nasze zachowania są cudownie skomplikowane a emocje mają w sobie coś szalonego, dlatego uwielbiam je zgłębiać. Z pasją dzielę się swoimi doświadczeniami. Dużo czasu spędzam w gronie przyjaciół i bliskich mi osób. Kocham wspólne gotowanie i wypady na zakupy. Kontakt: +48606987345, e-mail: alicja.p@o2.pl