Wysiłek fizyczny to zawsze dobre dla zdrowia rozwiązanie, dlatego jeśli jesteś wielbicielką sportu – tak trzymaj! Jeśli jednak trening lub chociaż krótka gimnastyka trzy razy w tygodniu są ci obce, powinnaś zmienić coś w swoim życiu. Choć od początku roku minęło już kilka tygodni i czas postanowień noworocznych już się kończy, pamiętaj, że nigdy nie jest za późno by zacząć walkę z własnymi słabościami.

Sport to zdrowie

Każda pora jest dobra i nie potrzebujesz do tego żadnych specjalnych okazji. Sport to zdrowie, więc nie zwlekaj z wprowadzaniem pozytywnych zmian w swoim życiu. Może zaczniesz trening już dziś? Zanim to, dowiedz się, czym różni się trening domowy od ćwiczeń z trenerem personalnym, jakie są zalety i wady, a także co robić po treningu, by organizm mógł się zregenerować.

Kiedy warto ćwiczyć pod okiem trenera?

trener-personalny
Trener personalny

Na taką opcję powinny zdecydować się wszystkie osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z fitnessem. Na początku pomoc trenera personalnego z pewnością okaże się nieoceniona, ale mogą ją rozważyć także osoby, które mają już większe doświadczenie ze sportem. Podstawą do rozpoczęcia współpracy w relacjach początkujący-trener jest rozmowa i czysto teoretyczne zagadnienia.

O co zapyta trener?

Trener zapyta cię o twoją dotychczasową aktywność fizyczną, stan zdrowia oraz ewentualne przeciwwskazania od lekarza, co do niektórych konkretnych ćwiczeń. Trener musi także dowiedzieć się jak najwięcej o naszej bieżącej diecie, bowiem sposób żywienia ma znaczący wpływ na pracę organizmu oraz dobór odpowiedniego rodzaju aktywności fizycznej.

Przed samym ustaleniem planu treningowego i rozpisaniem jadłospisu dokonuje się odpowiednich pomiarów. Należy pamiętać, że trener personalny nie tylko układa nam plan ćwiczeń, ale jest także naszym pomocnikiem w ich wykonywaniu, tłumaczy nam, na czym polegają konkretne ćwiczenia i pilnuje nas, byśmy wyznaczonego planu przestrzegali.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Uwaga na przetrenowanie!

Ryzyko kontuzji

trener-personalny-2

Największym zagrożeniem dla osób ćwiczących jest ryzyko kontuzji, a to dotyczy nie tylko osób początkujących, ale też doświadczonych. Trener personalny czuwa nad nami i pokazuje jak poprawnie wykonywać ćwiczenia pod względem technicznym. Dzięki temu, że ustala nam nie tylko plan treningowy, ale też przygotowuje dla nas rozpiskę diety i pilnuje, by jego podopieczni nie doznali kontuzji, możemy być pewni przyszłych sukcesów – tylko takie połączenie przyniesie oczekiwany cel.

Warto wiedzieć, że coraz więcej siłowni i klubów sportowych daje klientom możliwość korzystania z bezpłatnych porad trenera personalnego, nie zawsze musi to być więc dodatkowy wydatek do karnetu na siłownię, a po prostu miły gratis.

Ćwiczenia w domu – tak czy nie?

Trening w domu to dobry pomysł, jeśli nie chcemy wydawać pieniędzy na wejścia na siłownię, a nie brakuje nam dyscypliny i silnej woli. Warto mieć także pewne zaplecze do takich ćwiczeń, np. minisiłownię w piwnicy lub chociaż pewne sprzęty, które ułatwią ci trening i wprowadzą do niego różnorodność.

cwiczenie-w-domu

Często jednak domowe warunki sprawiają, że znajdujemy sobie inne rzeczy do zrobienia, a sam trening odkładamy na później, często też – upraszczamy i skracamy trening. Pójście na siłownię wiąże się z większą motywacją, co przekłada się na lepsze osiągane efekty. Mamy do wyboru również więcej przyrządów, dzięki czemu unikniemy monotonności i nudy. A trener personalny pomoże nam wytrwać do samego końca ćwiczeń.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Dieta pudełkowa- rozwiązanie dla zapracowanych

Ćwiczenia na płaski brzuch

Płaski brzuch to marzenie wielu kobiet, czy jednak można osiągnąć wyznaczony cel tylko za pomocą ćwiczeń? Niestety nie. W tym przypadku dieta ma dominujące znaczenie. Prawidłowe odżywianie to podstawa w dążeniu do płaskiego brzucha, ćwiczenia mogą tylko ten efekt przyspieszyć, jednak wykonywanie ich solo okaże się po prostu bezsensowne i nie przyniesie rezultatu.

W połączeniu z prawidłowym żywieniem na brzuch warto wykonywać takie ćwiczenia jak:

  • cardio
  • biegani
  • marsz
  • orbitrek

Ćwiczenia na zrzucanie tłuszczu z brzucha warto uzupełnić o pracę nad mięśniami brzucha. Tutaj pomogą nam wykonywane regularnie brzuszki w różnych kombinacjach – na płasko, z unoszeniem nóg itd.

Regeneracja organizmu po treningu

Bardzo często zapominamy o tym elemencie, bo wydaje nam się nieistotny. Po zakończonym treningu wydaje nam się, że cała praca nad poprawą naszej sylwetki już za nami. Nic bardziej mylnego – po treningu także należy zadbać o nasz organizm.

Regeneracja po treningu to bardzo istotny proces, który pomoże uniknąć wszelkich skutków ubocznych treningu. Przede wszystkim, należy się dobrze wysypiać (co najmniej 7 godzin dziennie snu) oraz spożywać dużo produktów białkowych.

Po treningu (i w trakcie) warto pamiętać, by uzupełniać wodę w organizmie. Najlepiej nawadniać się tylko niegazowaną wodą. Koniecznym elementem regeneracji jest także odpoczynek, np. u masażysty na relaksującym zabiegu, ciepła kąpiel w wannie po powrocie z siłowni albo pobyt w saunie.

0 Udostępnień
(3głosów, średnia: 4,00 z 5)
Loading...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.