Marzenie o pięknie wyrzeźbionym brzuchu to dopiero pierwszy krok do jego urzeczywistnienia się. Często niewiedza i brak umiejętności sprawiają, że wszelkie wysiłki idą na marne.

Ćwiczenie tylko mięśni brzucha

cwiczenia-na-brzuszki

Człowiek posiada setki mięśni, które wzajemnie na siebie oddziałują i współpracują. Są jedynie umownie podzielone na różne części ciała, lecz tak naprawdę nie ma żadnych wyraźnych granic pomiędzy nimi.

Dlatego piękny brzuch nie zależy wyłącznie od ćwiczeń brzucha. Można robić setki brzuszków, a żaden efekt nie będzie widoczny, ponadto kręgosłup odczuje to bardzo dotkliwie.

Kluczem jest wykonywanie ćwiczeń ogólnorozwojowych oraz ćwiczeń równomiernie rozwijających wszystkie mięśnie brzucha, zarówno położone tuż pod skórą jak i ich głębokie sploty.

Ćwiczenia ogólnorozwojowe angażują wszystkie grupy mięśni, również mięśnie pleców i klatki piersiowej, dzięki czemu trening jest skuteczniejszy, a efekty lepiej widoczne.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Air Max – technologia, która wzniosła buty sportowe na wyższy poziom

Koniecznie sprawdź: dlaczego powstają skurcze brzucha i jak z nimi walczyć!

Nieprawidłowy oddech

W czasie ćwiczeń bardzo istotny jest prawidłowy oddech. To przecież dzięki nasyceniu mięśni tlenem jest możliwy ich rozwój i dobre funkcjonowanie. Tlen jest odpowiedzialny za odpowiedni odpoczynek mięśnia, jeśli jest go mało, to pojawia się ból.

Taktyka, jaką zaleca się stosować w czasie ćwiczeń mięśni brzucha, to wdech przy rozkurczu i głęboki wydech przy skurczu mięśnia.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
SPRAWDŹ jaki masz TYP BRZUCHA!

Zła dieta

Ten problem dotyczy nie tylko osób starających się o pięknie zarysowane mięśnie brzucha.
Prawidłowe efekty przynoszą tylko dieta na wespół z ćwiczeniami. Co z tego, że katujemy się brzuszkami, jeśli po chwili sięgamy po słodką przekąskę…

Bardzo istotna jest dyscyplina i przygotowanie sycącej, zdrowej diety oraz gotowych posiłków, by były już dostępne po skończeniu treningu. W przeciwnym razie chętniej po wysiłku zjada się coś na szybko, najczęściej niezdrowego i tuczącego.

Całe poświęcenie idzie na marne. Warto zaopatrzyć się w jedzenie zawierające białko i węglowodany złożone, które dłużej hamują uczucie głodu i zmniejszają apetyt na niezdrowe przekąski. Sprawdź: jaki masz typ brzucha!

0 Udostępnień
(4głosów, średnia: 4,75 z 5)
Loading...
Maria Danowicz
Mam na imię Marysia. Jestem nowym redaktorem na Kobieco.pl. Będę prowadziła dział poświęcony Fitness. Jestem trenerem w jednej z Krakowskich siłowni i tam spędzam większość czasu co osobiście bardzo mnie cieszy. Wierzę, że my kobiety jesteśmy w stanie doprowadzić nasze ciało do każdego upatrzonego przez nas stanu, jesteśmy twarde i wysoce zmotywowane do osiągania celów nie tylko w życiu prywatnym ale każdej inne dziedzinie naszego życia! Pozdrowienia Maria Danowicz. Tel. kom. 778-456-434, e-mail: m.danowicz@gmail.com

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.