Fasolka szparagowa – kalorie. Lato to czas, kiedy chętnie zjadamy się warzywami, na jakie akurat trwa sezon. W lipcu i w sierpniu jest to fasolka szparagowa.

Wartości odżywcze fasolki

Fasola jest jednym z lepszych źródeł białka, chętnie jest spożywana przez wegetarian. W porcji 100 gramów znajdziemy 2 gramy czystego białka. Witaminy, jakie znajdują się w fasolce szparagowej to witamina A, kompleks witamin z grupy B, witamina C, a nawet witamina K.

Zawiera takie pierwiastki jak magnez, żelazo, mangan, wapń. Występuje w dwóch rodzajach – jako warzywo zielone i żółte. Zielone zawiera więcej wartości odżywczych – szczególnie większą ilość kwasu foliowego, a także zielonego barwnika – chlorofilu.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Odchudzanie a motywacja

Niektórzy uważają, że fasolka szparagowa zielona jest jednym z najzdrowszych warzyw świata. Z pewnością warto ją jeść jak najczęściej, szczególnie w sezonie na nią ze względu na bogactwo minerałów, w tym pierwiastków śladowych jak mangan, ale wciąż bardzo potrzebnych.

Warto również tworzyć z fasolki przetwory konserwując ją i tym samym zapewniając sobie więcej zdrowych składników jesienią i zimą.

Fasolka szparagowa – kalorie

Oprócz wartości odżywczych fasolka szparagowa wyróżnia się również tym, że posiada bardzo mało kalorii. Standardowa porcja fasolki szparagowej ugotowanej na obiad to około 50 kalorii.

Fasolka konserwowa w szklance 250 ml to około 30 kalorii. Duża garść fasoli żółtej to ledwie 25 kalorii. Dlatego fasolką można objadać się praktycznie bez ograniczeń. Jednak z jednym wyjątkiem, bowiem tradycyjnie u nas doprawiana jest bułką tartą z masłem.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Kotlet mielony kalorie

Już sama bułka posiada wysoki indeks glikemiczny i sporo kalorii, a z dodatkiem masła to nawet 100 kalorii i więcej do dania obiadowego. Duży talerz fasoli szparagowej z dodatkiem bułki tartej to 200 kalorii, a więc już całkiem sporo.

Dlatego lepiej zjadać fasolkę w postaci czystej, a dodatkowo, aby zachować więcej wartości odżywczych, gotować ją na parze, zamiast w wodzie. Zalecany czas gotowania na parze to około 5- 7 minut, wystarczający, by uzyskać jędrną fasolkę.

Warto przeczytać:

0 Udostępnień
(2głosów, średnia: 4,00 z 5)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse.