Ile kalorii mają pierogi ruskie? Pierogi ruskie to jedne z najbardziej uwielbianych rodzajów pierogów w Polsce. W zależności od sposobu przygotowania nadają się również dla osób nie jedzących mięsa. Są łatwiej strawne niż pierogi z kapustą i grzybami.

Wartość odżywcza pierogów ruskich

Pierogi są jednymi z najbardziej odżywczych dań nie zawierających mięsa. Posiadają w swoim składzie dużo białka i tłuszczu, dlatego z pewnością nasycają na dłużej. Jednak w większości składają się z węglowodanów, w zależności od użytej do ich wyrobu mąki prostych lub złożonych. Najczęściej używa się zwykłej, białej mąki, co sprawia, że pierogi mają dosyć wysoki indeks glikemiczny.

Pierogi są dobrym źródłem potasu, sodu, wapnia, a przede wszystkim fosforu. Jest to pierwiastek, który wraz z witaminą D odpowiada za zdrowe, mocne kości i zęby. Oprócz tego pierogi ruskie dostarczają witamin, między innymi witaminy A, oraz beta karotenów. Zawierają również sporo witaminy C ze względu na to, że znajduje się w nich cebula.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Ile kalorii ma krupnik? ZOBACZ!

Ile kalorii mają pierogi ruskie?

Niestety pierogów nie można zaliczyć do dań niskokalorycznych. Jeden pieróg to 87 kalorii, zatem pięć pierogów, czyli średnia porcja dla jednej osoby to blisko 500 kalorii. Dorosłe osoby zwykle potrzebują większej porcji, by się najeść. Ponadto pierogi przez wysoki indeks glikemiczny  powodują odkładanie większej ilości tłuszczu, wzmagają apetyt. Dodatkowo pierogi polewa się często roztopionym masłem lub skwarkami z tłuszczem lub sosami na przykład sosem wykonanym z serów pleśniowych.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Płatki owsiane – kalorie

Sprawia to, że danie jest średnio o 100 kalorii bardziej energetyczne. Dlatego danie to nie powinno być spożywane zbyt często, a raczej sporadycznie. Osoby dbające o linię i zdrowie powinny przyrządzać pierogi bez dodatku tłuszczu z masła lub skwarków. Ciasto potrzebne do przyrządzenia pierogów warto przygotowywać z mąki pełnoziarnistej. Sprawia ona, że pierogi nie tyle mają mniej kalorii, ale mniejszy indeks glikemiczny. Wobec tego można ich zjeść mniej, by się nasycić na dłuższy czas.

0 Udostępnień
(6głosów, średnia: 4,17 z 5)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Miłość, Seks, Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.