Sernik – kalorie. Sernik jest wielbiony przez smak, zapach oraz za to, że tak wspaniale rozpływa się w ustach. Jednakże wielu dietetyków nakazuje wyrzucenie tego deseru ze swojego menu ze względu na wysoką kaloryczność i niskie wartości odżywcze.

Wartość odżywcza sernika

Nie jest nigdy tak, że jakieś danie jest tak złe, że nie wolno nawet spoglądać w jego stronę. Każdy medal ma dwie strony. Tak naprawdę sernik wykonany w domu tradycyjnymi metodami ma całkiem sporo pożytecznych wartości.

Większość sernika to przecież pełnotłusty twaróg. Jest to źródło wapnia, potasu, magnezu oraz witaminy A, wpływającej na wzrok, a także niewielkiej ilości witaminy D, która wraz z wapniem wzmacnia kości.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Ile kalorii ma pomidor?

W serniku jest stosunkowo niewiele ciasta, co pozwala obniżyć nieco jego indeks glikemiczny. Oczywiście nie oznacza to, że ciastem tym można od tej pory objadać się bez opamiętania. Istnieją jednak przepisy na to, by przyrządzić naprawdę zdrowy i smaczny sernik i nie ma przeszkód, aby od czasu do czasu zaspokajał zmysły smaku i węchu.

Sernik – kalorie

W zależności od sposobu przygotowania sernik będzie miał różną ilość kalorii. Sernik wiedeński w jednej porcji zawiera aż 300 kalorii. Chodzi o dość niewielki kawałek, większe mogą osiągać nawet 400 kalorii w jednym. Bywają także ciasta osiągające nawet 600 kalorii, szczególnie te z dodatkiem czekolady.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Marchewka – kalorie

Warto również pamiętać, że kupowane w cukierni ciasta mają znacznie większą zawartość cukru, przez co są również bardziej kaloryczne. Zamiast twarogu dodawane są do tych ciast innego rodzaju sery, serek homogenizowany lub inne przeróbki.

Warto robić własne wypieki z prawdziwego twarogu, nie musi być tak tłusty jak w oryginalnym przepisie, a ze zmniejszoną zawartością tłuszczu. Dodajemy wówczas również mniejszą ilość cukru, aby sernik był jeszcze mniej kaloryczny, można zrezygnować z dodatku bakalii lub owoców, które są kaloryczne, czy czekolady.

Niektóre przepisy polecają, by sernik przyrządzać z użyciem stewii zamiast cukru lub ksylitolu, co czyni go jeszcze zdrowszym.

0 Udostępnień
(2głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Miłość, Seks, Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.