Kto mógłby spodziewać się jeszcze jakiś czas temu, że kaszanka awansuje do miana superfood? A jednak, świat w tym roku szaleje na punkcie tego przysmaku!

Kaszanka i jej skład

Kaszanka, czyli „kiełbasa dla ubogich” do niedawna kojarzona była jako swojskie jedzenie, podawane na festynach razem z kuflem piwa, a niedługo będzie serwowana… w drogich restauracjach. Kaszanka, czy po angielsku ciemny pudding, to nic innego jak jelito zwierzęce wypełnione podrobami takimi jak wątroba zwierzęca, żołądek zwierzęcy czy nerki.

kaszanka

Do kaszanki dodaje się krew zwierząt, dzięki której właśnie posiada ona charakterystyczny czarny kolor, oraz kaszę na przykład jaglaną, gryczaną lub jęczmienną. W zależności od regionu dodaje się różnych warzyw, na przykład cebulę, czosnek. Dzięki temu kaszanka wpływa na kształtowanie odporności.

Tak przygotowane danie jest spożywane najczęściej na zimno, choć smakuje równie dobrze na gorąco. Kaszanka sama w sobie jest tłusta, lecz jednocześnie zawiera spore ilości potasu, magnezu oraz wapnia.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Różeniec górksi jest super...food

Jest bardzo ważnym źródłem żelaza. Oprócz tego podroby słyną z zawartości najcenniejszych witamin takich jak witamina A, witaminy z grupy B.

Ponadto kaszanka nie zawiera żadnych węglowodanów prostych, a całkiem sporo błonnika, dlatego syci na długo i nie wpływa na skok cukru we krwi.

Kaszanka bez ograniczeń?

Warto jednak zwrócić uwagę, że na miano superfood, kaszanka zasługuje głównie jako produkt podawany w oryginalnej wersji, czyli na zimno, ponieważ na gorąco podawany jest usmażony najczęściej w smalcu co zwiększa kaloryczność dania oraz sprawia, że jest to bomba cholesterolowa.

Znacząco kaloryczność można obniżyć smażąc ją na przykład na oleju kokosowym.

Warto wiedzieć, że tłuszcz jest potrzebny każdemu od czasu do czasu nie oznacza to jednak, że kaszanką należy się objadać bez opamiętania. Jednakże raz na jakiś czas jak najbardziej.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Aronia i olej z aronii - 13 ważnych właściwości oraz zastosowanie!

Innym powodem dla którego lepiej nie zajadać się nią zbyt często jest zawartość wątroby zwierzęcej, znanej z tego że oczyszcza organizm zwierzęcia, zawiera zatem dość sporą dawkę toksyn.

Sprawdź jakie właściwości ma Acerola, sprawdź także właściwości Lukumy i dowiedz się dlaczego należy natychmiast włączyć ją do codziennej diety! Wiemy, że awokado jest superfood-em ale czy wiesz, że pestka z awokado zawiera tak samo cenne związki jak sam miąższ owocu awokado?

Zobacz co spowodują w Twoim organizmie kiełki roślin i włącz je do diety już dziś… Jeśli chodzi natomiast o płynne superfood’s to sprawdź właściwości mleka roślinnego i wody klonowej! Cała lista superfoods dostępna jest na naszym portalu Kobieco.pl

0 Udostępnień
(2głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Miłość, Seks, Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.