Górskie wyprawy wymagają dobrej kondycji, by pokonywać trudności, jakie czekają na trasie.

Jednak obecna sytuacja związana z ograniczeniami wywołanymi pandemią koronawirusa, nie pozwala na aktywne ćwiczenie na zewnątrz. Co zatem zrobić, by po zniesieniu obostrzeń móc od razu ruszyć na górską wyprawę?

Rozwiązaniem są regularne ćwiczenia wzmacniające, wykonywane w domu. Ile czasu warto poświęcić każdego dnia, by nie stracić formy? Jakie ćwiczenia wykonywać i jakie akcesoria przydadzą się w czasie treningu w domu?

Ile czasu poświęcić na ćwiczenia wzmacniające w domu?

Brak możliwości wyjścia na siłownię czy chociażby treningu przeprowadzonego na świeżym powietrzu, to dla wielu osób duże utrudnienie. Jednak w czasie pandemii nie trzeba rezygnować z aktywności fizycznej. Do ćwiczeń można przygotować się również w domu.

Nie trzeba też poświęcać na to całego dnia. Jak się okazuje, wystarczy kilka minut dziennie, by wzmocnić organizm i nie stracić kondycji. Dużym ułatwieniem jest sytuacja, w której w domu znajduje się sprzęt taki jak np. rowerek stacjonarny czy orbitrek. Wówczas można zaplanować sobie treningi np. godzinne z interwałami.

Jeżeli nie masz w domu takiego sprzętu, możesz wykonywać ćwiczenia wzmacniające po rozgrzewce. Cała sesja może trwać od kilkunastu minut do godziny. Wszystko zależy od Twojej kondycji wyjściowej, intensywności ćwiczeń, a także efektu, jaki chcesz osiągnąć.

cwiczenia-dom-koronawirus

Jakie ćwiczenia pozwolą wzmocnić ciało w czasie długiego przebywania w domu?

Jeżeli zależy Ci na utrzymaniu formy i wzmocnieniu organizmu, wybierz ćwiczenia angażujące jak największą ilość mięśni. Jeżeli wcześniej korzystałeś z siłowni, możesz wykorzystać propozycje z planu ułożonego przez trenera personalnego.

Możesz też poszukać ćwiczeń wzmacniających na portalach tematycznych, gdzie niejednokrotnie znajdziesz pełne, dobrze rozpisane treningi. Pamiętaj tutaj jednak, aby dobrać ich intensywność do swoich umiejętności i kondycji.

W czasie sesji warto powtarzać takie ćwiczenia jak: deska, pompki tricepsowe, przysiady, diamentowe siady czy skłony. Pomocne może okazać się także wykonywanie tradycyjnych brzuszków oraz tzw. kociego grzbietu.

wzmacnianie-ciala-w-domu

Jakie akcesoria przydadzą się w czasie ćwiczeń wykonywanych w domu?

Podstawowym akcesorium, które przyda się w trakcie treningu, jest karimata. Pozwoli ona Ci zwiększyć bezpieczeństwo i komfort ćwiczeń wykonywanych na leżąco. Jeżeli zdecydujesz się na ten produkt, wybierz taki, który będzie miał antypoślizgową powierzchnię.

Dzięki temu nie będzie przesuwać się w czasie zmiany pozycji czy wstawania. Oprócz tego w czasie treningu wzmacniającego mięśnie przyda się także duża piłka do ćwiczeń oraz hantle. Dodatkowe akcesoria pozwolą Ci urozmaicić treningi, a także zróżnicują ich intensywność.

Z uwagi na to, że w czasie ćwiczeń trzeba regularnie uzupełniać płyny w organizmie, przyda Ci się również odpowiednio dobrany bidon na wodę. Wybierz taki, który będzie miał antypoślizgową powierzchnię oraz ergonomiczny kształt.

To pozwoli Ci na wzięcie szybko łyka wody i powrót do treningu, bez tracenia cennego czasu. Możesz też wykorzystać bidon, który zazwyczaj towarzyszy Ci w czasie górskich eskapad.

Warto przeczytać:

0 Udostępnień
(Brak głosów)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse.