Każdemu z nas zdarzają się dni, kiedy wszystko jest na nie. Pogoda nie dopisuje, ulubione jedzenie nie smakuje tak samo, a wszystko dokoła drażni i wywołuje w nas uczucie nieprzyjemnego napięcia. Jedyne, na co mamy ochotę to zostać w łóżku i poczekać, aż wszystko wróci do normy.

To powszechne zjawisko, które bardzo często nasila się w okresie jesienno – zimowym, kiedy wieczory są długie, a aura nie zachęca do wychodzenia z domu. Czy można temu zaradzić?

aktywnosc-fizyczna-a-samopoczucie

Oczywiście, że tak! O sprawdzonych sposobach, które natychmiastowo poprawią Twoje samopoczucie, przeczytasz w poniższym artykule.

Ćwiczenia na złe samopoczucie

O pozytywnym wpływie aktywności fizycznej na nasze zdrowie słyszymy niemal na każdym kroku, a wciąż zapominamy, aby w trudnych chwilach skorzystać z bogactwa ćwiczeń ruchowych.

Nawet najprostsze formy sportu jak spacer bądź trucht potrafią zdziałać cuda. Organizm w czasie aktywnego spędzania czasu produkuje dwa hormony: dopaminę i serotoninę. Za ich sprawą czujemy się szczęśliwi, nagromadzony stres zostaje zredukowany do minimum, zyskujemy energię do działania i motywację do osiągania celów.

Co ważne, aby odczuć takie efekty na własnej skórze, trening nie musi być wcale intensywny. To ważne, szczególnie dla początkujących osób, które często czują niechęć do ćwiczeń, ponieważ kojarzą je z morderczym wysiłkiem. Od poziomu trudności aktywności fizycznej, ważniejsza jest jej regularność.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Top 6 niezbędników do każdej kuchni [SPRAWDŹ]

Aby cieszyć się dobrym zdrowiem i czuć się dobrze, warto powtarzać wybrane formy ruchu minimum 3 razy w tygodniu. Co więcej, aktywność fizyczna stanowi naturalny środek przeciwbólowy. Kiedy boli Cię głowa bądź kręgosłup, zamiast kolejnej tabletki spróbuj wykonać serię ćwiczeń, które pobudzą Twój organizm, spowodują, że do komórek zacznie docierać więcej tlenu, a występujące stany zapalne zostaną złagodzone.

Zdrowa dieta na każdy dzień

Kiedy już ćwiczenia ruchowe wejdą nam w krew, warto dopełnić zdrowy tryb życia wartościową dietą. Spożywanie zbilansowanych posiłków pomaga zregenerować zmęczone mięśnie i utrzymać odpowiedni poziom energii do działania przez cały dzień. Tak jak w przypadku ćwiczeń należy pamięć o regularności jedzenia.

Najkorzystniejszym rozwiązaniem jest spożywanie posiłków pięć razy dziennie w równych odstępach czasowych. Dodatkowo, w ciągu dnia powinniśmy pić minimum 2,5 litra wody, która pobudzi metabolizm i uzupełni braki w zasobach składników mineralnych.

Jeżeli brakuje Ci czasu na przygotowywanie pełnowartościowych posiłków, z pomocą przychodzi catering dietetyczny. Dzięki niemu masz pewność, że będziesz spożywać produkty dopasowane indywidualnie do Twoich potrzeb. W ofercie znajdziesz zestawy na sportowców, wegetarian bądź osób nietolerujących laktozy czy też glutenu.

Dieta w połączeniu z aktywnością fizyczną nie tylko będzie sprzyjać dobremu samopoczuciu, ale także skutecznie zwiększy odporność organizmu, a przyjemnym efektem ubocznym będzie utrata nadprogramowych kilogramów.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Recenzja aplikacji mobilnej Moment.pl

Atrakcyjne zestawy ćwiczeń dla początkujących

Chciałbyś zacząć swoją przygodę ze sportem, ale nie wiesz, od czego zacząć? Wybór ćwiczeń i form aktywności jest tak szeroki, że każdy znajdzie coś dla siebie. Jednym z fantastycznych sposobów na rozluźnienie całego ciała, ale także nadanie mu sprężystości i elastyczności jest joga.

Wystarczy, że rozłożysz matę, ubierzesz się w wygodny strój i jesteś gotowy do działania! Na macie możesz także wykonywać pilates, ćwiczenia na zdrowy kręgosłup bądź zwalczające tzw. pomarańczową skórkę. Jeżeli wolisz spędzać czas wolny poza domem, doskonale sprawdzi się szybszy marsz z kijkami, czyli nordic walking lub po prostu trucht, lub sprint.

Znakomitym rozwiązaniem dla osób, które nie chcą obciążać swoich stawów, jest pływanie, które w niesamowicie szybkim tempie spala tkankę tłuszczową. Sport to także idealny sposób, aby ciekawie spędzić czas w grupie znajomych. Razem możecie udać się na zajęcia zumby czy też zorganizować wspólną wycieczkę rowerową. Wszystkie te aktywności poprawią Twój humor i wypełnią pozytywną energią.

Podobne wątki:

0 Udostępnień
(Brak głosów)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse.