Osiągnięcie wymarzonej sylwetki wymaga ciężkiej pracy. Sama decyzja o jej rozpoczęciu jest ogromnym krokiem naprzód. Pierwsze ćwiczenia wykonuje się zwykle z dużą dozą entuzjazmu.

Jednak o tym, czy będziesz je kontynuować, decyduje wyłącznie Twoja motywacja. Niezwykle trudno jest utrzymać ją na stałym poziomie, jeżeli trening nie przynosi widocznych efektów. Z tego względu wiele osób intensywnie pracujących nad poprawą rzeźby decyduje się sięgnąć po suplementy diety.

Kreatyna jest uważana za jeden z najbardziej bezpiecznych pośród nich, wedle wskazań International Society of Sports Nutrition. Może przy tym przyspieszyć osiągnięcie pozytywnych rezultatów, co stanowi najlepszą zachętę do wzmożonego wysiłku.

W jaki sposób przyjmowanie kreatyny wpływa na trening?

kreatyna

Kreatyna wykazuje pozytywny wpływ na odnawianie w organizmie cząsteczek ATP. Pod tym akronimem kryje się adenozynotrójfosforan. Na każdą jego cząsteczkę składa się adenina, ryboza i trzy reszty fosforanowe.

Wiązania pomiędzy owymi resztami należą do wysokoenergetycznych. Oznacza to, że podczas ich rozpadu wyzwalają się ogromne ilości energii, które Twój organizm może z powodzeniem spożytkować podczas ćwiczeń.

Dla osób chcących wykorzystać pozytywne działanie kreatyny dla osiągnięcia zaplanowanej rzeźby istotne jest to, że owa energia może świetnie wpływać na syntezę białek w mięśniach.

Dostarczając organizmowi kreatynę w postaci suplementu, możesz też odczuć mniejsze zmęczenie. Dzięki temu możliwe będzie wydłużenie treningu i pokonywanie barier stawianych przez własne ciało ze zdecydowanie większą łatwością.

Dodatkowo wspomniane wyżej wiązania stanowią jeden z najlepszych magazynów energii. Suplementując kreatynę, możesz szybciej osiągnąć stan gotowości do kolejnych ćwiczeń.

Kreatyna to także lepszy wygląd mięśni

Jak widać, pozytywne działanie kreatyny opiera się głównie na tym, że korzystając z niej, można podejmować wysiłek fizyczny o zwiększonej intensywności, a treningi planować częściej. Kreatyna wpływa jednak także na względy czysto estetyczne.

Dzieje się tak ze względu na jej wysokie zdolności absorpcyjne. Ma to ogromny wpływ na nawodnienie poszczególnych komórek organizmu.

Mięśnie osób zażywających suplementy diety na bazie kreatyny wyglądają dzięki procesowi hiperhydracji na większe i bardziej gładkie. Może to dawać wrażenie upragnionego napompowania poszczególnych partii mięśniowych.

Co ciekawe, kreatyna może również ograniczać działanie miostatyny, która jest uważana za główny hamulec rozrostu mięśni. W ten sposób kreatyna sprzyja osobom pragnącym wyrzeźbić swoją sylwetkę, zdejmując z organizmu podstawową blokadę.

Po zażyciu kreatyny można zarejestrować zauważalny przyrost beztłuszczowej tkanki mięśniowej. Odpowiednie ćwiczenia pozwalają spożytkować ten efekt i osiągnąć atrakcyjną sylwetkę w przyspieszonym czasie.

Kreatyna to bezpieczny suplement diety, dzięki któremu podejmowany wysiłek może Cię szybciej doprowadzić do upragnionych rezultatów. Z tego względu warto rozważyć wspomaganie się nią na etapie intensywnego treningu sylwetkowego.

Warto przeczytać:

1 Udostępnień
(Brak głosów)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse.