Dynia to z pewnością superfood. Nie tylko zawiera witaminy i mikroelementy o działaniu leczniczym, ale także jest wykorzystywana w całości od wieków przez całe pokolenia i zajmuje wysoką pozycję w wielu kulturach. I w Polsce dynia również zaczyna być doceniana.

Właściwości dyni

Dynia jest jednym z warzyw, które zmniejszają zakwaszenie organizmu, mają działanie zasadotwórcze. Jest to bardzo istotne, ponieważ zakwaszony organizm jest bardzo podatny na choroby, jak również samopoczucie osoby o zakwaszonym organizmie jest bardzo słabe.

Tymczasem dynia jest często wymieniana jako afrodyzjak, a więc coś, co pobudza libido. Ale aby było ono pobudzone, witalność musi wzrosnąć. I tak działa właśnie dynia, poprawia witalność i ogólne zdrowie człowieka.

dynia

Dynia zawiera w swoim składnie kompleks witamin z grupy B, jak również witaminę A, poprawiającej wzrok. Oprócz tego zawiera żelazo, potas, magnez, wapń, fosfor. Jest bogata w białko i błonnik, wszystko łatwostrawne i smaczne.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Miód Manuka

Do tego bardzo nisko kaloryczne. Dynia obniża cholesterol we krwi a dzięki fitosterolom zawartym wewnątrz jest w stanie zahamować proces przerostu gruczołu krokowego u mężczyzn. Dynia nadaje się jako jedzenie lecznicze, ale także jest wykorzystywana często jako kosmetyk, aby nawilżyć cerę. Ma także działanie antybakteryjne.

Pestki dyni

Nasiona dyni są smakowite, ponadto zawierają prawdziwe bogactwo witamin i mikroelementów. Znajduje się tu białko oraz pożyteczne tłuszcze. To w nich rozpuszczone są niezbędne człowiekowi witaminy A i E.

Zawierają również cynk oraz witaminy z grupy B. Wszystko to wpływa doskonale na stan cery, pomagając w zwalczaniu trądziku. Pestki dyni zawierają naturalną lecytynę, która pomaga zachować zdrowe serce, odporność.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Teff czyli miłka abisyńska

Dynia wpływa na układ nerwowy, polecana jest osobom żyjącym w dużym stresie, jak również wszystkim dzieciom znajdującym się w okresie intensywnego wzrostu i nauki. Pestki dyni są dość kaloryczne ze względu na zawartość tłuszczów wielonasyconych, jednak jako mała przekąska lub dodatek do dań i wypieków nadaje się idealnie.

Aby w 100% wykorzystać potencjał dobrodziejstw którymi otacza nas natura należałoby poważnie przyjrzeć się czarnej fasoli, wodorostom, ziarnom słonecznika a także kiełkom roślin.

Zaskakująco dobre właściwości ma także glinka bentonitowa, słynie właściwości detoksykacyjnych albo np. spirulina która zawiera największy i najcenniejszy dla człowieka wachlarz witamin i minerałów. Zajrzyj także do artykułu w którym prezentuję Teff, nie zdradzę co to jest, zobacz sama :-)

0 Udostępnień
(7głosów, średnia: 4,86 z 5)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse.