Słonecznik to piękna roślina, o niezwykłych właściwościach, jakie należy docenić, by znaleźć zdrowie o każdej porze roku.

ziarna-slonecznika

Ziarna słonecznika – właściwości

Słonecznik, z którego pochodzą ziarna słonecznika, jest znany z wielu niezwykłych właściwości, ma także znaczenie symboliczne. Nie wszyscy wiedzą na przykład iż jest on odporny na promieniowanie radioaktywne. Co więcej słonecznik jest w stanie pochłaniać to promieniowanie. Ponadto słoneczniki gdziekolwiek rosną, wpływają na stan gleby poprzez usunięcie z niej toksyn. Same ziarna słonecznika powinny być spożywane ze względu na ich właściwości, szczególnie zimą. Są źródłem witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, takich jak A, D, E, K. Są to wszystkie witaminy, które jednocześnie wpływają na stan skóry, poprawiając jej nawilżenie, co jest istotne w sezonie grzewczym.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Jeżyny są super food!

Również witamina D powinna być skomplementowana zimą. Słonecznik to źródło takich składników mineralnych jak cynk, żelazo, potas. Jeśli brakuje tych mikroelementów dopada zmęczenie, gnuśność, pojawiają się zmiany skórne i trudno gojące się zajady w kącikach ust. Pojawiają się również trudności ze snem i koncentracją.

Ile kalorii ma słonecznik?

Niektóre osoby będące na diecie mają obiekcje co do tego ile kalorii zawiera słonecznik. Jest on rzeczywiście wysokokaloryczny i zawiera dużo tłuszczu. 100 gramów pestek zawiera ponad 500 kalorii i ponad 40 gramów tłuszczu. Dlatego nie jest polecane by się nimi co dzień objadać, lecz jako dodatek do dań lub przekąska w postaci garstki ziaren nie jest żadną zbrodnią. Jest to wręcz konieczne, szczególnie dla osób, które jedzą mało tłuszczów, wegetarian i wegan. Muszą jeść tłuszcze pochodzenia naturalnego w celu odpowiedniego przyswojenia niektórych witamin jak również aby zachować odpowiednią gospodarkę hormonalną.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Masło Ghee - co to jest? SPRAWDŹ!

Szczególnie ważne jest to u kobiet ponieważ estrogen potrzebuje tłuszczu aby być poprawnie magazynowany. Zjadanie nawet tłustych potraw od czasu do czasu przy zdrowej gospodarce cholesterolowej jest niegroźne a nawet wskazane. Do spożycia wykorzystać można również olej słonecznikowy na zimno i na gorąco.

Na pewno zainteresuje Cię co to jest Twardnik japoński i jakie ma właściwości? warto także przeczytać jakie właściwości ma fermentowane jedzenie, dziki łosoś oraz pszczeli pyłek. Brzozę widział każdy jednak nie każdy wie o istnieniu soku z brzozy – dowiedz się już teraz!

0 Udostępnień
(3głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Miłość, Seks, Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.