Pielęgnacja skóry nie polega tylko na znalezieniu i stosowaniu odpowiednio dobranych kosmetyków. Dobre samopoczucie oraz ściśle związany z tym dobry wygląd wymagają od nas nieco więcej, a mianowicie: zbilansowanej diety. Choć wdrożenie jej nie wydaje się być trudnym zadaniem, bo, szczególnie w okresie rozprzestrzeniającej się mody na bycie fit, rozpisanych menu z posiłkami na każdy dzień jest w samym internecie całkiem sporo, warto samodzielnie przeanalizować składniki, które dostarczamy organizmowi wraz z jedzeniem.

Jeśli zastanawialiście się kiedyś nad utworzeniem diety zgodnej z waszymi indywidualnymi preferencjami żywieniowymi, będziecie mogli ją stworzyć na podstawie listy produktów podanych w tym artykule. Kombinacje dowolne, a nielubiane elementy można po prostu wykreślić – to samo zrobi dla was dietetyk, ale może uda się to bez jego pomocy?

witalnosc
Witalność

Spróbujcie sami, nic nie ryzykujecie!A organizm traktowany w odpowiedni sposób od wewnątrz na pewno nam się odwdzięczy. Właściwe odżywianie to klucz do stuprocentowej witalności. A co zatem oznacza witalność? To nic innego jak dobry stan zdrowia i prawidłowego funkcjonowanie całego ciała.

Postaw na naturalne produkty

Składniki odżywcze zawarte w produktach żywnościowych wzmacniają nasz organizm, a ich brak w diecie może mieć bardzo niekorzystny wpływ na nasze zdrowie. Niezależnie od okazji, pamiętaj, zawsze jest dobry czas, by zmienić coś w swoim życiu na lepsze. Uzupełnij swoje menu o składniki, dzięki którym będziesz pięknie wyglądać i czuć się świetnie!

Do tego wszystkiego naprawdę nie będą potrzebne ci żadne reklamowane suplementy diety, wystarczy poznać dobroczynne działanie oraz właściwości naturalnych produktów i włączyć je do swojej diety.

Dla pełnego efektu wystrzegaj się nadmiernych ilości słodyczy (jogurt owocowy i batonik jeszcze nikomu nie zaszkodziły), jedzenia typu fast food, przetworzonego mięsa i konserwantów.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Jakie kosmetyki można zjeść?

Podjadanie w trakcie posiłków niezdrowych przekąsek zastąp zdrowymi odpowiednikami. Sprawdź, jakie produkty spożywać, by utrzymać włosy, paznokcie i skórę w doskonałej kondycji. Nasze propozycje są super zdrowe i naprawdę tanie!

Zdrowe produkty, które pomogą odzyskać witalność

witalnosc-kobieta

1. Orzechy

Są cennym źródłem kwasu omega-3, cynku, magnezu, selenu oraz witamin A, D i E, które dzięki możliwości rozpuszczaniu się w tłuszczach, korzystnie wpływają na gęstość i połysk naszych włosów. Oprócz tego także wspierają pracę mózgu – same korzyści!

2. Płatki owsiane

To idealne śniadanie, które dostarczy organizmowi wszystkiego, czego potrzebuje na dobry początek dnia. Ten rodzaj płatków jest bogaty w kwas pantotenowy, który zapobiega łysieniu i nadmiernemu wypadaniu włosów. Regularnie dostarczany w postaci jedzenia pomogą poprawić pracę cebulek włosów i przyspieszyć ich wzrost. Poprawia także pigmentację, dzięki czemu włosy na dłużej zachowują swój naturalny kolor i później zaczynają siwieć.

3. Brokuły i szpinak

Brokuły i szpinak zaliczane są do tych warzyw, których ogromne ilości witamin oraz żelaza są odpowiedzialne za wytwarzanie się na skórze sebum. Czasem nadmierne ilości sebum są utrapieniem, jednak jego normalna ilość pomaga chronić cerę i nie dopuszcza, by szkodliwe promienie słoneczne działały bezpośrednio na nasze ciała.

4. Czerwone buraki

Zawarty w nich krzem jest zbawieniem dla łamliwych i kruchych paznokci – odbudowuje i wzmacnia ich płytkę, a także pomaga pozbyć się wszelkich przebarwień. Krzem jest także czynną substancją, biorącą udział w produkcji kolagenu oraz kwasu hialuronowego, które to z kolei są podstawowymi składnikami budującymi skórę.

5. Ryby

Ryby, których spożywanie to praktycznie same korzyści. Wszyscy o tym wiedzą. Są to jednak ogólne informacje, które mogą zniechęcać do wdrożenia ich na stałe do swojego menu.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
6 przykazań damy, by pięknie wyglądać

Bardziej przekonują jednak konkretne cele, które można osiągnąć przy ich regularnym spożywaniu, a są to: szybsze gojenie się ran, skuteczne leczenie trądziku młodzieńczego oraz różowatego, eliminacja wyprysków, wzmocnienie włosów i odbudowa paznokci.

Za tak obszerne pozytywne działanie na nasz organizm odpowiedzialny jest cynk, zawarty w każdej rybie.

6. Chleb pełnoziarnisty

Witalność oznacza pogodzenie się z faktem, że kajzerki i bułki maślane to nie najlepsze rozwiązanie na co dzień. Ale bez obaw, bo pełnoziarniste pieczywo jest naprawdę smaczne. Zawiera także dużo błonnika, żela, magnezu, miedzi oraz witaminy B i E – a z kolei wszystkie te składniki zapobiegają przedwczesnemu starzeniu się komórek.

7. Czerwona fasola

Czerwona fasola jest bogatym źródłem potasu, żelaza i kwasu foliowego. Dzięki wprowadzeniu jej do swojej diety możesz pozbyć się problemu nadmiernie przetłuszczających się włosów oraz załagodzić wszelkie stany zapalne, które pojawiają się na skórze głowy.

8. Jajka

W każdej postaci, co kto lubi! Dostarczają organizmowi białka oraz witamin A, D i B, dzięki którym wzmacnia się grubość włosów oraz ich wytrzymałość.

9. Cytrusy

Cytrusy i zawarta w nich witamina C to świetny przeciwutleniacz, który poprawi pracę układu krążenia oraz zapobiega procesom starzenia się skóry.

10. Czekolada

Na ostatniej pozycji, dla tych najbardziej wytrwałych. Do czekolady nie trzeba chyba nikogo przekonywać – jest smaczna i ma bardzo dobry wpływ na paznokcie (co ciekawe – nie tylko ta gorzka!).

0 Udostępnień
(6głosów, średnia: 4,17 z 5)
Loading...

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.