Cukinia – kalorie. Cukinia to warzywo pełniące rolę dania, ale w wielu przypadkach jedynie… ozdoby. Tymczasem zjadanie cukinii oraz jej pochodnych przynosi wiele korzyści dla zdrowia.

Cukinia – wartości odżywcze

Cukinia należy do rodzaju dyniowatych, podobnie jak sama dynia. Ta zaś słynie ze swoich właściwości odkwaszających organizm. Jest jednym z warzyw będących najlepszymi w odkwaszaniu. Cukinia też ma takie właściwości i choćby dlatego powinna stać się częścią codziennej diety. Okazuje się, że cukinia jest z wielu powodów nawet lepsza niż dynia. Między innymi ze względu zawartości witamin i mikroelementów.

Znajdziemy tu takie składniki chemiczne jak witamina A, witamina C, witaminy z grupy B, potas, fosfor, wapń, żelazo oraz jod. Cukinia ma wielkie znacznie w diecie przeciwnowotworowej właśnie ze względu na zawartość przeciwutleniaczy oraz możliwości odkwaszających. Podobnie jak w przypadku dyni również pestki cukinii, najczęściej wyrzucane, są źródłem witamin i mikroelementów, a także pożytecznego błonnika. Wielu ludzi obiera cukinię, przez co również traci ona wartości.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Ile kalorii ma kebab?

Cukinia – kalorie

Cukinia jest warzywem średnio kalorycznym. Cukinia żółta średniej wielkości posiada 38 kalorii, a cukinia zielona nawet 90 kalorii. Najczęściej cukinię stosuje się jako dodatek do wielu dań, takich jak zupy, placki, tarty, a nawet ciasta. Stanowi również popularny dodatek mieszanek warzywnych, z których przyrządza się bazę do dań z ryżem. Najwięcej kalorii i najwyższy indeks glikemiczny będą miały potrawy z dodatkiem ciasta na bazie mąki pszennej, czyli ciasta i tarty, szczególnie z dodatkiem sera, najmniej warzywa na patelnię.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Brzoskwinie – kalorie

Porcja będzie miała około 250 kalorii już po przyrządzeniu. W czasie diety cukinię można przyrządzać krojąc w plasterki i zapiekać bez dodatku tłuszczu. Doskonale nadaje się również do przyrządzenia w parowarze bez dodatku soli, za to z przyprawami. Cukinię również krótko blanszuje się na patelni – ma wtedy więcej wartości odżywczych oraz wchłaniania mniej tłuszczu, niż podczas długiego smażenia.

0 Udostępnień
(1głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Miłość, Seks, Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.