Interesujesz się modą, ale nie jesteś w stanie wszystkiego zapamiętać? Chcesz przypomnieć sobie, co było na topie w 2017 roku i będzie jeszcze przez pierwsze miesiące w 2018? Przed podsumowaniem zeszłego roku, warto uświadomić sobie, jak bardzo zmieniają się tendencje na przestrzeni zaledwie 12 miesięcy.

Moda stale wprowadza nowe rozwiązania i to potwierdzają także poprzednie lata. W 2013 roku w makijażu królowały mat, eyeliner. W 2014 moda skupiała się na produktach i gadżetach do pielęgnacji skóry, a także na luksusowych maseczkach oczyszczających.

Z kolei w roku 2015 dominowały cienie w płynie, jaskrawe kolory szminek, płyny micelarne i masła oraz produkty kosmetyczne z udziwnionymi, nietypowymi strukturami. Jak to wszystko przedstawiało się w ubiegłym roku? 2017 był także pełen nowości i pojawiających się, czasem nieoczekiwanych liderów kosmetycznych.

Trendy makijażowe

Rok 2016 był z pewnością rokiem makijażu. To w tej dziedzinie pojawiło się maksymalnie dużo nowości i sensacji. Chociaż wizażyści i projektanci na wybiegach nadal proponowali delikatne wersje nude, w rzeczywistym świecie sporo dziewczyn wykonywało makijaż nieco bardziej profesjonalny i po prostu bardziej kolorowy.

Tak, żeby w każdej chwili mieć możliwość zrobienia selfie! Większość kobiet zainteresowała się wizażem i jakością używanych produktów do makijażu – dotyczy to zarówno wizyt u makijażystek, profesjonalnych kursów czy inspiracji blogerami.

Gąbeczki do makijażu

gąbeczki

Wśród nowości kosmetycznych, które podbiły rynek i nadal będą produkowane w 2017 roku na pewno można wyróżnić wszelkie kosmetyki z gąbeczką. To prawdziwy hit i większość marek, odpowiadając na panujące trendy, zaczęła wypuszczać do drogerii właśnie takie produkty.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Jak utrwalić makijaż? 8 sprawdzonych sposobów!

I to nie tylko typowe prasowane pudry z dołączonymi gąbeczkami, ale też podkłady, czy nawet pomadki i błyszczyki. Przeważająca większość kosmetyków do ust powstała na wzór Juicy Shaker marki Lancôme, która to zyskała niesamowitą popularność wśród kobiet na całym świecie.

Brwi

Popularność Instagrama zrobiła swoje – modne stało się dbanie o brwi. Ich odpowiednio dopasowany kształt oraz odcień potrafią wizualnie poprawić wygląd całej twarzy i odciągnąć uwagę od niedoskonałości.

Nie dziwi więc fakt, że usługi kosmetyczek nagle stały się tak pożądane. Z dnia na dzień pojawiało się coraz więcej chętnych pań, które chciały wyregulować brwi.

W internecie najwięcej wyświetleń miały te blogerki, które pokazywały jak na własną rękę zrobić brwi idealne za pomocą prostych technik, henny czy tatuażu.

Ich porady dotyczyły usuwania, jak i zapuszczania włosków, a także ich codziennego podkreślania. Producenci także nie pozostawali w tej kwestii bierni – w 2017 roku otrzymaliśmy rekordową ilość nowych produktów do stylizacji brwi.

Tusz do rzęs i pomadka

tusz-do-rzes

Te dwa produkty spotyka zawsze najwięcej zmian. Bo która z pań oprze się informacji, że na rynku pojawił się tusz, który uczyni jej rzęsy jeszcze dłuższymi i grubszymi, a dodatkowo je odżywi? Albo informacji, że pomadka trzyma się bez problemu dobę, niezależnie od tego, ile zjesz i wypijesz w ciągu dnia, a gdyby tego było mało – nie wysusza ust?

Takie właśnie zapewnienia otrzymywały kobiety od producentów maskar i produktów do ust. Temat kolorowego tuszu do rzęs znów zrobił się aktualny, szczególnie w letnich kolekcjach, ale także w stałej ofercie.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Sięgnij po produkty, które wzmocnią i odżywią Twoje włosy

Nietypowy kształt szczoteczek gwarantował miejsce na podium – jako przykład może posłużyć szczoteczka o różnej długości włóknach, z których jedne mają za zadanie nakładać tusz, zaś celem innych jest rozczesanie rzęs (co pozwala uniknąć efektu ich sklejenia).

W przypadku pomadek i szminek także wiele się działo – na tyle, że nie sposób wymienić wszystkiego. Dużym hitem okazały się być wszystkie matowe pomadki w płynie oraz przezroczyste błyszczyki.

Producenci w tym roku rozpieszczali klientów różnymi kolorami, nawet tymi nieco mniej oczywistymi (czarny, fioletowy, granatowy)…

Rozświetlenie i konturowanie twarzy

konturowanie-twarzy-gabeczki

Chociaż większość makijażystów nie zgodzi się z tezą, że konturowanie twarzy w 2016 roku było wyjątkowo modne, prawda jest taka, że w dzisiejszych czasach sporą rolę odgrywa internet i umieszczane tam materiały.

Właśnie dzięki mnogości filmików, na których kobiety pokazywały jak poprawnie podkreślać atuty swojej urody poprzez konturowanie twarzy, na ulicach widywało się wiele pań z takim właśnie makijażem.

Techniki konturowania i rozświetlania twarzy pomagają korygować kształt twarzy, co jak wskazują tendencje – zostało bardzo docenione. Marki kosmetyczne szybko odpowiedziały na pojawiające się trendy i dzięki temu na rynku pojawiła się masa produktów, które pomagają wykonać makijaż lekki i naturalny.

Jak widać, w 2017 roku pojawiło się wiele nowych makijażowych rozwiązań i kosmetyków, które miały ułatwiać stosowanie ich w praktyce w codziennym życiu. Jesteście ciekawe, co przyniesie 2018 rok?

0 Udostępnień
(2głosów, średnia: 4,00 z 5)
Loading...