Przedstawiamy sposoby na bezsenność. Każdy kto choć raz miał trudności z zaśnięciem wie, jakie to bywa frustrujące. Mimo wyczerpania organizmu nie jesteśmy w stanie zasnąć i zakosztować błogiego relaksu. Trudności z zasypianiem, często nazywane są również bezsennością i choć wydawać by się mogło, że nie ma żadnej filozofii w zasypianiu, tak dolegliwość ta dopada coraz więcej osób – również młodych. Dawniej zjawisko związane z trudnościami w zasypianiu nie występowało, ludzie prowadzili rytmiczny tryb życia, kładli się i wstawali o tej samej porze – zgodnie z tym co narzucała przyroda.

Trudności z zasypianiem a lifestyle

Obecnie jednak żyjemy w ciągłym biegu, spożywamy niezdrowe posiłki, a w dodatku jesteśmy stale narażeni na stres – w pracy i w życiu prywatnym. Ten ciągły nadmiar bodźców pobudza nasz mózg, który później potrzebuje znacznie więcej czasu aby się wyciszyć. To zaś prowadzi do trudności z zasypianiem, które tylko napędzają to zaklęte koło.

Na trudności z zasypianiem może mieć wpływ wiele czynników zewnętrznych i wewnętrznych. Pośród nich znaleźć możemy wzmożoną aktywność fizyczną w porach wieczornych, spożywanie dużej ilości napojów zawierających kofeinę (nie tylko kawy, ale również napoi energetycznych lub coli), wieczorne podjadanie, które wpływa na podniesienie poziomu kortyzolu oraz glukozy we krwi, a także niektóre leki.

Jakie objawy wskazują na bezsenność?

sposoby-na-bezsennosc
Sposoby na bezsennosć

U każdego z nas bezsenność objawia się w inny sposób, jednak zawsze charakteryzuje się trudnościami z zasypianiem. U niektórych osób trudności te pojawiają się na samym początku, gdy osoba taka dopiero kładzie się do łóżka, u innych zaś występują trudności z zachowaniem ciągłości snu. Wówczas osoba cierpiąca na bezsenność często się wybudza, a następnie osoba taka długo nie może zasnąć.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Problemy z zasypianiem u dzieci - [JAK] go rozwiązać?

Bezsenność nocna i poranna

Zazwyczaj bezsenność objawia się na dwa sposoby, u jednych jest to bezsenność nocna, u drugich zaś bezsenność poranna. Najczęściej spotykamy bezsenność nocną. W większości przypadków spowodowana ona jest nadmiernym napięciem umysłowym, które towarzyszy nam przez cały dzień. Takie napięcie często towarzyszy Nam również wieczorem, w chwili, w której organizm powinien przygotować się do spoczynku.

Wpływ na pojawienie się napięcia umysłowego ma spędzanie wielu godzin przed monitorem komputera bądź telewizorem. Również nadmierny stres może powodować trudności z zasypianiem.

Aby złagodzić skutki napięcia oraz ułatwić zasypianie możemy sięgnąć po dostępne w aptekach tabletki ziołowe, bądź samodzielnie przygotować herbatę ziołową, która pozwoli się wyciszyć, a finalnie sprawi, że zaśniemy znacznie szybciej.

Zioła na bezsenność

ziola-na-bezsennosc
Jakie zioła na bezsenność

Jeśli nie możesz zasnąć, absolutnie nie leż w łóżku. Łóżko powinno nam się kojarzyć wyłącznie ze spaniem, dlatego wielogodzinne przekręcanie się z boku na bok będzie dodatkowo napędzało spiralę bezsenności. Aby ulżyć sobie w trudach związanych z zasypianiem warto sięgnąć po jedno z niżej wymienionych ziół, bądź skomponować własną mieszankę.

Kozłek lekarski na bezsenność

Kozłek lekarski, powszechniej zwany walerianą charakteryzuje się silnym działaniem uspokajającym. Zioło to jest szczególnie lubiane przez koty (kto ma, z pewnością wie, jak reagują na walerianę), jednak dla nas ma nieprzyjemny smak i ciężki do zniesienia aromat.

Kozłek lekarski można jednak stosować codziennie i nie powoduje skutków ubocznych. Jednak należy mieć na uwadze fakt, iż nasz organizm może się przyzwyczaić do waleriany, wówczas należy zrobić sobie kilkudniową przerwę, aby ponownie zauważyć jej pełne działanie.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Jak sobie radzić z sennością?

Męczennica Pańska na ciągłość snu

meczennica-panska
Męczennica Pańska

Uznana przez niemieckich naukowców za ziele roku 2007 Męczennica Pańska to zioło, które charakteryzuje silne działanie uspokajające. Dzięki swym silnym właściwościom polecana jest również podczas leczenia alkoholizmu i narkomanii.

W przypadku bezsenności napar z ziela męczennicy polecany jest dla osób, które mają trudności z utrzymaniem snu, przez co często się budzą w nocy. Co ważne Męczennica Pańska jest bezpieczna nawet dla dzieci.

Chmiel na zasypanie

Chmiel kojarzy nam się głównie ze złocistym napojem alkoholowym, jednak szyszki chmielu wykazują również działanie uspokajające, tonizujące nasz układ nerwowy. Dodatkowo są one sprawdzonym środkiem wspierającym trawienie. Jeśli Twoje trudności z zasypianiem spowodowane są nadmiernym pobudzeniem seksualnym również z pomocą przyjdą Ci szyszki chmielu.

Wówczas należy wrzucić je do piwa chmielowego. Fachowcy odradzają spożywania samego piwa, ponieważ sprawia ono, że sen jest niespokojny, przez co budzimy się w dalszym ciągu przemęczeni.

Melisa

Melisa jest jednym z najpopularniejszych ziół w Polsce. Doceniamy ją za właściwości uspokajające. Zioło to pozwala nam się wyciszyć, łagodzi napięcie nerwowe, a dodatkowo jej działanie rozkurczowe pozwala okiełznać problemy układu pokarmowego. Jako że melisa ma przyjemny, cytrynowy aromat spożywana jest głównie w formie naparu.

W sklepach zielarskich, a także spożywczych możemy ją spotkać w formie torebek, bądź ziół sypkich. Aby osiągnąć najskuteczniejsze rezultaty poleca się przygotowywać napar z ziół sypkich, ponieważ wtedy mają one mocniejsze działanie.

Zioła w walce z bezsennością pomogą!

Jeśli cierpisz na bezsenność, spróbuj wykorzystać uspokajające i odprężające właściwości wymienionych ziół. Możliwe, że nie każde Ci pomoże, jednak dopiero po sprawdzeniu różnych wariantów i mieszanek będziesz w stanie określić, co jest dla Ciebie najlepsze.

0 Udostępnień

1 KOMENTARZ

  1. Przez parę tygodni co noc nie mogłam zasnąć tylko się wierciłam i wierciłam godzinami na łóżku, zaczęłam już prawie chodzić po ścianach ze zmęczenia, mąż mówił żebym w ciągu dnia się przespała ale ja tak nie umiem, wieczorami chociaż padnięta nie mogłam spać, poszłam do apteki i polecono mi nervomix sen, chociaż nie byłam jakoś mega przekonana to się mocno zdziwiłam że zasnęłam szybciej niż zwykle, a rano czułam się dobrze, fajnie było się w końcu wyspać, teraz trzymam go w pogotowiu na wszelki wypadek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.