Słonecznik to piękna roślina, o niezwykłych właściwościach, jakie należy docenić, by znaleźć zdrowie o każdej porze roku.

ziarna-slonecznika

Ziarna słonecznika – właściwości

Słonecznik, z którego pochodzą ziarna słonecznika, jest znany z wielu niezwykłych właściwości, ma także znaczenie symboliczne. Nie wszyscy wiedzą na przykład iż jest on odporny na promieniowanie radioaktywne. Co więcej słonecznik jest w stanie pochłaniać to promieniowanie. Ponadto słoneczniki gdziekolwiek rosną, wpływają na stan gleby poprzez usunięcie z niej toksyn. Same ziarna słonecznika powinny być spożywane ze względu na ich właściwości, szczególnie zimą. Są źródłem witamin rozpuszczalnych w tłuszczach, takich jak A, D, E, K. Są to wszystkie witaminy, które jednocześnie wpływają na stan skóry, poprawiając jej nawilżenie, co jest istotne w sezonie grzewczym.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Grzyby reishi

Również witamina D powinna być skomplementowana zimą. Słonecznik to źródło takich składników mineralnych jak cynk, żelazo, potas. Jeśli brakuje tych mikroelementów dopada zmęczenie, gnuśność, pojawiają się zmiany skórne i trudno gojące się zajady w kącikach ust. Pojawiają się również trudności ze snem i koncentracją.

Ile kalorii ma słonecznik?

Niektóre osoby będące na diecie mają obiekcje co do tego ile kalorii zawiera słonecznik. Jest on rzeczywiście wysokokaloryczny i zawiera dużo tłuszczu. 100 gramów pestek zawiera ponad 500 kalorii i ponad 40 gramów tłuszczu. Dlatego nie jest polecane by się nimi co dzień objadać, lecz jako dodatek do dań lub przekąska w postaci garstki ziaren nie jest żadną zbrodnią. Jest to wręcz konieczne, szczególnie dla osób, które jedzą mało tłuszczów, wegetarian i wegan. Muszą jeść tłuszcze pochodzenia naturalnego w celu odpowiedniego przyswojenia niektórych witamin jak również aby zachować odpowiednią gospodarkę hormonalną.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Sok z brzozy

Szczególnie ważne jest to u kobiet ponieważ estrogen potrzebuje tłuszczu aby być poprawnie magazynowany. Zjadanie nawet tłustych potraw od czasu do czasu przy zdrowej gospodarce cholesterolowej jest niegroźne a nawet wskazane. Do spożycia wykorzystać można również olej słonecznikowy na zimno i na gorąco.

Na pewno zainteresuje Cię co to jest Twardnik japoński i jakie ma właściwości? warto także przeczytać jakie właściwości ma fermentowane jedzenie, dziki łosoś oraz pszczeli pyłek. Brzozę widział każdy jednak nie każdy wie o istnieniu soku z brzozy – dowiedz się już teraz!

PODZIEL SIĘ
(3głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Miłość, Seks, Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse. Na każdym materiałem opublikowanym na KOBIECO.PL pracuje kilka osób aby treść czytała się jak najwygodniej i przede wszystkim żeby była przydatna i prawdziwa. Zapraszamy do polubienia naszego fanpage aby być na bieżąco najnowszymi publikowanymi treściami na naszym portalu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.