Ser żółty – kalorie. Ser to popularny dodatek do kanapek na śniadanie, drugie śniadanie, podwieczorek, kolację. Początkujący wegetarianie najczęściej pochłaniają duże ilości sera zamiast mięsa, ponieważ nie przygotowali się należycie do diety.

Ser żółty wartości odżywcze

Sery wyrabiane są od wielu pokoleń, dla niektórych krajów to danie narodowe. Ser, który kupujemy w sklepie lub supermarkecie ma niewiele wspólnego z dojrzewającym nawet kilka miesięcy tradycyjnym wyrobem. Producenci robią wszystko, co mogą, by przyśpieszyć proces produkcji. Dlatego dodają do sera składników przyśpieszających jego dojrzewanie, jak również konserwantów , substancji zapachowych oraz smakowych.

Najbardziej sztucznym produktem dostępnym na rynku są tak zwane serki topione, będące produktem ubocznym produkcji sera żółtego. Niemniej jednak przyrządzony tradycyjnie ser żółty ma wiele zalet. Zawiera skondensowaną ilość białka, oraz wapnia. Ser to również źródło fosforu oraz cynku. Dzięki tym składnikom kości, zęby, oraz włosy, skóra, paznokcie są silne i odżywione.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Kakao – kalorie

Ser żółty – kalorie

Ser żółty nie należy do produktów niskokalorycznych, jeśli jednak znamy umiar, to nie trzeba go od razu wyrzucać z diety. Plaster sera ma przeciętnie od 30 do 80 kalorii. Najbardziej kaloryczne, bo przyrządzane w najbardziej zbliżony do tradycyjnego sposób są sery z dziurami, powstałymi poprzez naturalny proces z udziałem dwutlenku węgla podczas fermentacji. To właśnie te sery zawierają nawet 90 kalorii w jednym plastrze. Garść żółtego sera tartego to 100 kalorii.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Frytki - kalorie

Danie z jego dodatkiem, na przykład spaghetti czy pizza będą znacznie bardziej kaloryczne. Ser żółty dostępny jest z mniejszą zawartością tłuszczu. Warto jednak pamiętać, że to nie w nim tkwi wina za odkładanie się dodatkowych kilogramów. Tłuste białko nie jest w takim stopniu za to odpowiedzialne jak na przykład biała mąka. Jeśli rozsądnie zjadamy ser od czasu do czasu, to nic złego się nie stanie. Warto jednak zjadać go zamiast z białym pieczywem, na pizzy lub z makaronem, na przykład z waflami ryżowymi.

PODZIEL SIĘ
(1głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...
Redakcja Kobieco.pl
Portal KOBIECO.PL to nowoczesne spojrzenie na kobiecy świat. Portal kieruje swoje treści dla kobiet. Poruszamy następujące tematy z życia kobiet: Miłość, Seks, Życie, Inspiracje, Moda, Zdrowie, Uroda, Fit, Fitness, Podróże i Finanse. Na każdym materiałem opublikowanym na KOBIECO.PL pracuje kilka osób aby treść czytała się jak najwygodniej i przede wszystkim żeby była przydatna i prawdziwa. Zapraszamy do polubienia naszego fanpage aby być na bieżąco najnowszymi publikowanymi treściami na naszym portalu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.