Nie wiesz jak zasnąć w 50 sekund? masz problemy z zasypianiem? Kładziesz się do łóżka wcześnie, a później przez 2 godziny przewracasz się z boku na bok i rano budzisz się niewyspana? Jest na to sposób! Wystarczy, że zastosujesz się do 10 poniższych porad i wprowadzisz je do swojego życia na stałe, a codziennie będziesz zasypiać bez najmniejszego problemu.

1. Wyrób sobie odpowiednie nawyki

Jak zasnąć w moment? Wyrób nawyk… to istotny i najważniejszy punkt z całej listy. Powinnaś zawczasu dać znać swojemu organizmowi, że zbliża się pora snu i regeneracji. Codziennie przed pójściem spać wykonuj takie same czynności – zmyj makijaż, wyszczotkuj zęby, załóż pidżamę, pościel łóżko, przeczytaj dobrą książkę…

czytanie-na-sen
Czytanie na sen pomaga!

Czytanie czegoś niezwykle nudnego sprawdzi się równie dobrze – zaczniesz ziewać i kiedy całkowicie stracisz zainteresowanie tekstem, wystarczy kilka chwil i już zapadniesz w sen. Wyrobienie odpowiednich nawyków sprawi, że Twój mózg przyzwyczai się do wypracowanej rutyny i o wiele łatwiej będzie ci zasnąć.

2. Regularność godzin

Wyznacz sobie konkretne godziny zasypiania się i budzenia. Pamiętaj, że każdy organizm ma inny rytm i potrzeby, ale za średni czas potrzebny do pełnego odpoczynku uznaje się 7-9 godzin. Nie przesadzaj z ilością godzin w żadną stronę – ani zbyt krótki sen, ani zbyt długi nie będą dobrym rozwiązaniem.

Zasypiaj o tej samej porze niezależnie od dnia tygodnia – zaplanuj swój dzień tak, żeby na wszystko starczyło ci czasu. Jeśli masz problemy z organizacją, kup sobie planner lub kalendarz. To na pewno ułatwi wykonywanie codziennych zadań, a tym samym zadbasz o regularność snu. Jak widać, wypracowanie sobie dobrego systemu zasypiania może pomóc także w zwalczaniu swoich złych przyzwyczajeń.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Czy cukier może być zdrowy dla zębów? TAK! sprawdź jaki!

3. Jak zasnąć? Weź ciepłą kąpiel

Ciepła, relaksacyjna kąpiel sprawdzi się znakomicie. Nie wchodź do wanny jednak później niż 2 godziny przed planowanym położeniem się spać, bo efekt może być zupełnie odwrotny od zamierzonego. Kąpiel ma być przyjemnością na koniec dnia, więc zabierz ze sobą książkę lub włącz muzykę w telefonie, a do wody dodaj ulubiony płyn albo aromatyczny olejek. Najczęściej zaleca się stosowanie olejku pomarańczowego lub tymiankowego, gdyż właśnie te dwa mają silne działanie odprężające.

4. Zadbaj o warunki w sypialni

Przed snem przewietrz pokój, załóż świeżą pościel i jeśli masz możliwość regulacji temperatury w sypialni – ustaw ją na optymalne 21 stopni. Być może nawet nie zdajesz sobie sprawy, ale spanie w niewietrzonym (a zimą stale ogrzewanym) pokoju może powodować trudności ze snem. Koniecznie sprawdź: jak oszczędzić na ogrzewaniu tej zimy!

5. Wypij ziołową herbatę

jak-zasnac

Melisa, rumianek, mięta – to z tych roślin produkuje się napary, które ułatwiają proces zasypiania. Mają one działanie uspokajające, dzięki czemu odprężysz się po ciężkim dniu i nie będziesz zamartwiać niepotrzebnymi sprawami. Na co najmniej 30 minut przed pójściem spać, wypij kubek ciepłej herbaty.

6. Jak zasnąć? Wieczorem unikaj mocnej herbaty i kawy

Kofeina i teina może działać w twoim organizmie nawet do 6 godzin, dlatego picie tych napoi zaleca się raczej ranem lub popołudniem. Zrezygnuj także ze słodkich przekąsek. Jeśli koniecznie musisz coś przegryźć – postaw na orzechy lub płatki owsiane. Do picia wybierz wymienione wyżej zioła lub ciepłe mleko z miodem.

7. Nie kontroluj czasu

jak-zasnac

Kiedy już położysz się do łóżka i nie uda ci się natychmiast zasnąć, nie spoglądaj od razu nerwowo na zegarek i nie odliczaj, ile godzin snu ci pozostało. To niepotrzebnie cię zestresuje i sprawi, że zamiast się odprężyć, usilnie będziesz starać się zasnąć, ale… nieskutecznie. Bo będziesz zaniepokojona tak szybko upływającym czasem, a twoje myśli będą krążyć tylko wokół tego, że rano obudzisz się niewyspana.

KONIECZNIE PRZECZYTAJ
Poznaj 5 sposobów na walkę z bezsennością.

8. Zadbaj o aktywność fizyczną w ciągu dnia

Nie musisz być wielkim fanem sportu i fit osobą, żeby zapewnić swojemu organizmowi wysiłek fizyczny – chociażby ten niewielki. Nie wykonuj jednak żadnych ćwiczeń wieczorem, gdyż będziesz po nich pobudzona i proces zasypiania może się wtedy opóźnić.

Możesz wyjść na spacer, pójść pieszo po zakupy do sklepu, pojeździć na rowerze czy pobawić się ze zwierzakiem. Możliwości jest naprawdę wiele, a wystarczy tylko tyle, byś nie spędziła całego dnia w trybie siedzącym. Może wprowadzisz na stałe do swojego życia krótką, poranną gimnastykę?

9. Jak zasnąć? Wyłącz myślenie!

Leżąc w łóżku staraj się nie analizować całego dnia i nie rozpamiętywać wszystkich spraw, które się nie udały. Pomyśl o rzeczach pozytywnych, wysil wyobraźnię, snuj marzenia. Jeśli masz z tym problem, z pomocą przyjdzie ci wspomniany w punkcie 2. kalendarz. Dobra organizacja pomoże wypełnić wszystkie zadania, a to z kolei pomoże uniknąć niepotrzebnego stresu który źle wpływa na urodę!

Jak zasnąć? Powyższe metody na pewno będą odpowiedzią na to pytanie. Zastosuj się do nich, a zobaczysz, że zasypianie stanie się o wiele łatwiejsze niż było dotychczas. Pamiętaj, że odpowiednia ilość snu w nocy to podstawa prawidłowego funkcjonowania organizmu w dzień. Znaczenie prawidłowego snu jest ogromne, przygotuj się już dziś!

0 Udostępnień
(1głosów, średnia: 5,00 z 5)
Loading...

1 KOMENTARZ

  1. Zdrowy sen jest bardzo istotny, myślę że im więcej stresu tym więcej kłopotów ze snem, a w naszym zabieganym życiu to naprawdę ma znaczenie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.